کد خبر: ۱۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر با تمام کمبودهای مالی که داشت با موفقیت از سال ۹۴ عبور کرد و در واقع شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سال گذشته در این نهاد کلید خورده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدامیر محسن ضیائی در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان قزوین، با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که جنس خدمات و فعالیت های هلال احمر داوطلبانه است، تاکید کرد: ماموریت هلال احمر چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی بر همین اساس انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش خدمات جمعیت هلال احمر نه از ساختمان و زیرساخت های فیزیکی آن، بلکه از خدمات داوطلبانه امدادگران، جوانان و داوطلبان عضو جمعیت حاصل می شود و هنر هلال احمر استفاده از ظرفیت داوطلبانه این اعضا است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه باید شرایطی ایجاد کنیم تا اعضاي هلال احمر؛ تلقي شان فقط خدمت داوطلبانه باشد، افزود: باید جایگاه هلال احمر را به جایگاهی که شایسته آن است ارتقا داده و تقویت کنیم.

آموزش؛ یکی از مهمترین ماموریت های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت های هلال احمر آموزش است، تاکید کرد: باید ارزیابی شود که جمعیت هلال احمر چقدر در ارائه آموزش های امدادی به مردم موفق بوده است.

وی افزود: جمعیت با تمام مضیقه های مالی که داشت از سال ۹۴ با موفقیت عبور کرد و در واقع شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سال گذشته  در جمعیت هلال احمر کلید خورده است.

ضیائی با اشاره به اینکه اداره جوانان در کشور به صورت موفق و مناسب انجام نشده است، بیان داشت: یکی از دستگاه هایی که می تواند برای جوانان سرمایه گذاری کند، جمعیت هلال احمر است و ما این موضوع را به رئیس جمهوری اعلام می کنیم.

وی عنوان کرد: با تمرکز فعالیت ها در ستاد مخالفیم و معتقدیم این کار جز افزودن هزینه ها و تاخیر در انجام کارها، سودی در بر ندارد و تلاش می کنیم اختیاراتی را که امکان آن وجود دارد به مراکز استان ها و شعب واگذار کنیم.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، معتقدیم فعالیت و وظایف صف و ستاد اگر جدا شوند، ماموریت های هلال احمر با کیفیت بالاتری انجام خواهد شد.

اجرای سه مرحله افزايش حقوق در سال ٩٤

دکتر حسن ابوالقاسم گرجی؛ معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر در سال گذشته تنها دستگاهی بود که سه مرحله افزایش حقوق در شعب و پایگاه های جمعیت داشت.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مجوز استخدامی سال جاری جمعیت هلال احمر، به پایگاه ها و شعب تعلق دارد، افزود: بحث استخدام نیروهای خدماتی، راننده ها، مربی سگ های آنست و نیروهایی که تحصیلات دانشگاهی ندارند با تاسیس شرکت نیروی انسانی که مراحل نهایی ثبت را در مجموعه هلال احمر می‌گذراند، برطرف می شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر در پاسخ به انتقاد مربوط به تشکیلات معاونت آموزش در استان ها خاطر نشان کرد: تشکیلات معاونت آموزش، پژوهش و فناوری بعد از یک سال با جمع آوری دیدگاه های معاونان آموزش سراسر کشور مورد اصلاح و باز نگری قرار می گیرد.

گرجی همچنین به جایگاه روابط عمومی در شعب استانی و شهرستانی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول استخدام یک نفر و در مراحل بعدی ٢ تا سه نفر به نیروهای روابط عمومی اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه مجوز استخدام در جمعیت هلال احمر نهایی شده است و ٥٠ درصد ظرفیت شعب و پایگاه های هلال احمر استخدام می شوند، اظهارداشت: کسانی که درجه ایثار دارند و ١٠ تا ١٥ سال به شکل داوطلبانه در جمعیت هلال احمر فعالیت کرده اند، به شکل موردی و بدون آزمون استخدامی جذب تیم های واکنش سریع می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: