کد خبر: ۱۰۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت>دولت تدبیر و امید به وعده اش برای ساخت 20 هزار تخت بیمارستانی پایبند است و آن را محقق می كند .

به گزارش شفا آنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آئین افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان آمل افزود : تعداد زیادی از این تعداد تخت بیمارستانی تاكنون احداث شده و تعداد دیگری نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهادهای فعال در حوزه عمران در دست ساخت قرار دارد.
میانگین سرانه تخت بیمارستانی در كشور در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی برای هر یك هزار نفر حدود 1.7 تخت است و برای رسیدن به میانگین جهانی كشور نیاز به ساخت 110 هزار تخت بیمارستانی جدید دارد.
میانگین جهانی 2.6 تخت برای هر یكهزار نفر است .
وزیر بهداشت همچنین گفت : طرح تحول نظام سلامت كاركردهای خوبی در حوزه درمانی از خود برجای گذاشت و توانست بخش زیادی از هزینه های درمانی را از دوش مردم بخصوص خانوارهای كم درآمد بردارد.
وی افزود : همه ما می توانیم با پرتحركی، كم خوری، پرهیز از اعتیاد ،كاهش مصرف نمك و شكر در كشور به سلامت جامعه كمك كنیم .
قاضی زاده هاشمی گفت : سلامت نعمت بزرگی است كه همه ما وظیفه داریم از سلامت خود و جامعه محافظت كنیم و نقش پزشكان در این برهه زمانی از سایر اقشار جامعه بیشتر است.
** تامین حقوق 100 هزار نیرو از درآمد بیمارستانی
وزیر بهداشت همچنین اعلام كرد: هم اكنون 100 هزار نیرو در قالب قراردادی و تبصره ای در بدنه وزارتخانه فعالیت دارند كه حقوقشان از درآمد بیمارستان ها تامین می شود.
وی افزود : وجود این تعداد نیروی مورد نیاز فاقد جایگاه استخدامی ، فشار زیادی را به وزارت بهداشت و بیمارستان ها تحمیل می كند كه با تعیین ردیف استخدامی برای آنها ، بخش زیادی از مشكلات این وزارت خانه و بیمارستان ها كاهش خواهد یافت .
وزیر بهداشت گفت كه با تصویب ردیف استخدام برای این نیروها ، تمام آنها با قرارگیری در زیر مجموعه دولت ، حقوقشان را از دولت دریافت خواهند كرد .
** ساخت بیمارستان جدید در آمل
وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان جدید در شهرستان آمل خبر داد و گفت كه عملیات ساخت آن در كنار دانشكده پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر شروع می شود.
وی افزود : وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان حدود یك هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی كرده است.
بیمارستان 160 تختخوابی آمل كه پس از 10 سال از آغاز عملیات اجرایی امروز همزمان با بعثت نبی مكرم اسلام (ص) بهره برداری شد ، 430 میلیارد ریال هزینه داشت.
مازندران 34 بیمارستان دولتی و خصوصی با چهار هزار تخت بیمارستانی دارد و برای رسیدن به میانگین كشوری به دو هزار تخت جدید بیمارستانی نیاز دارد.
هم اكنون سرانه تخت بیمارستانی در مازندران برای هر یكهزار نفر حدود 1.3 تخت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: