کد خبر: ۱۰۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 04
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به ضرورت همخواني و پيوند ميان علوم پايه و باليني در نظام سلامت، گفت: گروه علوم بيولوژي و تشريحي، آناتومي، مي تواند پل محكمي ميان علوم پايه و باليني باشد.
به گزار شفا آنلاین،دكتر علي اصغر پيوندي عصر چهارشنبه در مراسم گشايش دوازدهمين كنگره سراسري علوم تشريحي در ايران، آناتومي را نخستين رشته اي معرفي كرد كه دانشجوي پزشكي با آن سر و كار دارد و جاذبه هاي آن روز به روز بيشتر مي شود.
وي با اشاره به هدف نظام سلامت براي ايجاد همگرايي و همخواني ميان علوم پايه و باليني گفت: بايد منابع را در راهي هزينه كنيم كه موازي كاري نباشد و لازم است در مسيري قرار گيريم كه بتوانيم همگرايي ميان علوم پايه و باليني ايجاد كنيم تا از مشكلات مردم سراسر كشور بكاهيم.
وي خاطرنشان كرد: اين كار زمان، انگيزه و شوق و اشتياق مي خواهد و بايد اين آرمان در ميان همگان ايجاد شود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي خاطرنشان كرد: وظيفه ما به عنوان عضوي از نظام سلامت خدمت به مردم و رفع مشكلات حوزه است.
وي برگزاري چنين همايش هايي را در نظام سلامت حائز اهميت عنوان كرد و گفت: به طور كلي علوم و به طور اختصاصي علوم تشريحي به سرعت در حال تغيير هستند و لحظه اي غافل شدن از آن باعث مي شود كه از جهان عقب بمانيم، بنابراين برگزاري اين همايش ها باعث آشنا شدن با يافته هاي جديد و انتخاب مسير درست مي شود.
دبير علمي دوازدهمين كنگره علوم تشريح در ايران نيز در سخنراني در اين مراسم، از رسيدن 600 مقاله به دبيرخانه كنگره و پذيرش حدود 130 مقاله به صورت سخنراني و حدود 450 مقاله به صورت پوستر خبر داد.
دكتر محسن نوروزيان خاطرنشان كرد: علوم آناتومي در ميان ساير علوم پايه هر روز از حساسيت بيشتري برخوردار و دامنه آن وسيع تر مي شود.
نوروزيان ادامه داد: اكنون تا حدود زيادي آناتومي به علوم باليني نزديك شده است اما باز لازم است در اين قسمت كارهاي زيادي صورت گيرد.
دوازدهمين كنگره سراسري علوم تشريح در ايران تا روز 17 ارديبهشت در دانشگاه شهيد بهشتي ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: