شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک رسالت در اقدامی جالب بین هزینه و تعداد پیامک ارسالی به مشتریان ارتباط مستقیم ایجاد کرده است.
به گزارش شفا آنلاین، موضوع دریافت آبونمان سالانه از مشتریان
توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت ارسال پیامک در سال ۹۵ بطور
جدی اجرایی شده است. این اجرایی شدن دریافت آبونمان به این جهت بود که همواره بانک ها و
موسسات مالی واعتباری هزینه های بسیاری را برای ارسال پیامک به مشتریان خود
پرداخت می کردند. در اواخر سال گذشته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری توافق کردند که
همه ساله مبلغ یکصد هزار ریال به عنوان آبونمان ارسال پیامک های واریز و
برداشت از مشتریان خود دریافت کنند. قانونی که البته مورد اعتراض بسیاری از مشتریان قرار گرفت.دلیل اصلی عدم استقبال این بوده که کارمزد ۱۰ هزار تومانی توجهی به کارکرد و تراکنش های حساب ندارد.به عبارت دیگر اگر حسابی در سال ۵۰ تراکنش داشته باشد همان هزینه ای را پرداخت می کند که یک حساب روزی ۵۰ تراکنش دارد! در این میان بانک قرض الحسنه رسالت در اقدامی جالب توجه به این مهم
توجه کرده و بر اساس کارکرد حساب هزینه ارسال پیامک را از حساب مشتری کسر
می کند.بدین ترتیب که در دوره های معمولا سه ماهه با توجه به کارکرد حساب
مشتری و تعداد پیامک های ارسالی هزینه پیام کوتاه از حساب کسر می شود. اینگونه عدالت بیشتری برقرار شده و در صورتی که یک مشتری تعداد تراکنش کمتری داشته باشد هزینه پیامک کمتری نیز پرداخت می کند.