کد خبر: ۱۰۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 02
شفا آنلاین>بیمه و بانک>رئیس بانك «كِب هانا» (KEB Hana) كره جنوبی به برنامه بخش‌های مختلف اقتصادی این كشور برای سرمایه‌گذاری و توسعه روابط اقتصادی با ایران اشاره كرد و گفت: امیدواریم پس از سفر «پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره به تهران، هر چه سریعتر روابط دو بانك تقویت و عملیاتی شود.
به گزارش شفا آنلاین، «هام یانگ جو» همزمان با سفر رئیس جمهوری كره جنوبی به تهران، در دیدار با «عبدالناصر همتی» مدیرعامل بانك ملی ایران به برنامه كشورش برای سرمایه‌گذاری و گسترش روابط تجاری با ایران و همچنین خدمات بانكی مشترك «كِب هانا» با بانك ملی ایران اشاره كرد و افزود: بانك «كِب هانا» با داشتن 284 میلیارد دلار دارایی، بزرگترین بانك كره جنوبی و از ادغام دو بانك «هانا»(Hana) و «كِب»(KEB) در سپتامبر(شهریور) 2015 شكل گرفته‌ است.
در این دیدار عبدالناصر همتی مدیرعامل بانك ملی ایران نیز با اشاره به حجم توافق هایی كه در مذاكرات دو دولت در جریان است ابراز امیدواری كرد، با فعال شدن روابط كارگزاری دو بانك از طریق شعب مركزی و نیز شعب آلمان و دوبی هر دو بانك، خدمات بانكی مورد نیاز برای گسترش روابط تجاری و مالی دو كشور فراهم شود.
«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی عصر دیروز(یكشنبه) وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می كند و هیاتی متشكل از 236 نفر از مسئولان و رئیسان بزرگترین شركت های كره ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور، وی را در این سفر سه روزه همراهی می كنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم استقبال رسمی همتای كره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و كره جنوبی اكنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
امروز (دوشنبه ) در حضور رئیسان جمهوری دو كشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، 19 سند همكاری امضا كردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو كشور امضا شود.
ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به كره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از كره بوده است.
همچنین بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: