کد خبر: ۱۰۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 02
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>هشتمين كنگره اندويورولوژي و يورولاپاراسكوپي ايران با توجه به پيشرفت هاي علمي كشور در دهه اخير در رشته اورولوژي (كليه و مجاري ادراري) و به منظور ارايه دستاوردهاي علمي محققان و متخصصان ايراني برگزار مي شود.
به گزارش شفا آنلاین، رييس هشتمين كنگره اندويورولوژي و يورولاپاراسكوپي ايران گفت: با آمدن رشته اندويورولوژي، انقلاب بزرگي در درمان سنگ هاي كليه بدون جراحي و برش ايجاد شده است.
دكتر ناصر سيم فروش از بكارگيري جراحي لاپاراسكوپي در حوزه كليه و مجاري ادراري به عنوان تحولي بزرگ در رشته اورولوژي نام برد و گفت: با استفاده از اين روش، علاوه بر جراحي كليه از سوراخ هاي پنج ميلي متري و يك سانتي متري مي توانيم، تنگي مادرزادي لگنچه و سنگ كليه را بدون ايجاد شكاف بزرگ درمان كنيم.
رييس كنگره اندويورولوژي و يورولاپاراسكوپي ادامه داد: در اين كنگره قرار است، براي اولين بار در خاورميانه، فيلم جراحي پيوند كليه به وسيله لاپاراسكوپي توسط يكي از ميهمانان خارجي ارايه شود.
سيم فروش از جراحي هاي بسيار پيچيده مانند ميني لاپاراسكوپي از سوراخ هاي سه ميلي متري از سوي متخصصان كشورمان و نيز جراحي روباتيك مثانه و پروستات از سوي متخصصاني از كشورهاي آمريكا و سوئد به عنوان ديگر برنامه هاي اين كنگره سه روزه نام برد.
وي بيان كرد: در همين زمينه يك اورولوژيست جوان و به نام روسي تجربيات خود را در مورد هزار جراحي سرطان پروستات انجام داده به كمك روبات را در اين مراسم ارايه خواهد كرد.
سيم فروش بيان كرد: ارايه جراحي كليه به كمك لاپاراسكوپ بدون هيچگونه ايجاد شكاف در بدن از سوي يك متخصص چيني از ديگر برنامه هاي اين كنگره است.
وي با اشاره به اينكه انجمن اورولوژي چين نيز در اين كنگره حضور دارد و قرار است، دستگاه جديدي را به نام 'يوروترسكوپ قابل انعطاف' معرفي كند، گفت: به كمك اين دستگاه مي توان سنگ هاي حالب را خارج كرد.
سيم فروش گفت: همچنين يك شخصيت بسيار برجسته جهاني از هلند كه در زمينه MRI در سرطان پروستات و روش جديد جراحي خوش خيم پروستات صاحب نام است، در اين كنگره حضور مي يابد.
وي به حضور دبير انجمن جهاني اورولوژي در اين كنگره اشاره كرد و گفت: قرار است وي در مورد روش هاي نوين درمان سرطان هاي كليه با متخصصان ايراني به بحث و تبادل نظر بپردازد.
سيم فروش از حضور جراحان برجسته از كشورهاي كانادا، هلند، هند، امارات، كويت، تركيه، عراق، تاجيكستان و آذربايجان در اين كنگره سه روزه خبر داد و افزود: از ديگر رخدادهاي قابل توجه اين كنگره، انجام جراحي زنده لاپاراسكوپي در اتاق عمل است كه همزمان در سالن كنفرانس نيز به نمايش درمي آيد.
وي گفت: درمان هاي نوين سنگ هاي ادراري به روش اندويورولوژي و استفاده از ليزر در درمان هاي كم تهاجمي سنگ هاي كليه، درمان سرطان هاي مختلف كليه و مثانه، روش هاي كم تهاجمي پروستات از قبيل جراحي روباتيك، درمان بي اختياري ادرار در زنان و استفاده از روش هاي جديد تشخيصي MRI و بيوپسي كليه و جايگاه آن در درمان سرطان پروستات از ديگر موضوعات مورد بحث در اين كنگره است.
اين كنگره فوق تخصصي رشته جراحي كليه و مجاري ادراري، با حضور چهره هاي مطرح بين المللي اين رشته 29 تا 31 ارديبهشت ماه امسال در سالن همايش هاي بيمارستان شهيد لبافي نژاد تهران برگزار مي شود.
همزمان با هشتمين كنگره اندويورولوژي و يورولاپاراسكوپي ايران، جديدترين دستگاه ها و ابزاراهاي تشخيصي در اورولوژي از قبيل 'يوروترسكوپ قابل انعطاف' در نمايشگاه جانبي اين كنگره به متخصصان ارايه خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: