کد خبر: ۱۰۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: به دنبال قصور پزشکی رخ داده در اراک، رئیس بیمارستان از پزشک خاطی شکایت کرد.
به گزارش شفا آنلاین،سید محمد جمالیان رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) اراک درخصوص مرگ مرد ۷۴ ساله در این بیمارستان در اثر قصور پزشکی گفت: بیمار با احتمال شکستگی ران پا در تاریخ ۲۵ فروردین به بیمارستان مراجعه کرد که به دلیل نسبتی که با یکی از همکاران داشت به صورت سفارشی و اورژانسی برای عمل آماده شد.

وی افزود: برای بیماران ارتوپدی قبل از عمل در موضع مورد نظر پینی قرار می دهند تا از اشتباه محل جراحی پیشگیری شود اما برای این بیمار به دلیل سرعتی که روند درمانی داشت، این اقدام صورت نگرفت.

جمالیان ادامه داد: رزیدنت برای تسریع کار با اجازه از استاد، عمل را انجام می دهد که متاسفانه در انتهای عمل متوجه اشتباه در جراحی پای چپ به جای پای راست می شود.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از قصور پیش آمده، قصد برخورد با پزشک خاطی را داشتم، عنوان کرد: همراهان بیمار برای جلوگیری از اختلال در روند درمانی بیمارشان، اجازه برخورد به ما را ندادند و متاسفانه بیمار در تاریخ ۴ اردیبهشت فوت کرد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر( عج) اراک بیان کرد: بعد از فوت بیمار، به عنوان رئیس این بیمارستان از پزشک خاطی به مراجع ذیصلاح و نظام پزشکی شکایت و وی را از ادامه کار معلق کردم.

وی خاطر نشان کرد: قصور پزشکی جزو اقدامات لاینفک پزشکی است که باید با برخی دستورالعمل های پیشگیرانه وزارت بهداشت و حاکمیت بالینی کنترل و نظارت شود.

جمالیان در پایان گفت: طی یک دوره ۱۰ روزه نتایج نهایی در خصوص وضعیت پزشک خاطی از سوی نظام پزشکی، پس از بررسی پرونده در کمیسیون مشخص می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: