کد خبر: ۱۰۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>قائم مقام معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي گفت: از نظر قانوني پزشكان عوارض تابلو ندارند و اين موضوع در قانون شهرداري نيز آمده است.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الله مقيمي روز چهارشنبه در نشست خبري افزود: قوانين ما مستند به قوانين مجلس است اما شهرداري حتي قوانين خود را قبول ندارد.
وي خاطرنشان كرد: اين راي كه پزشكان عوارضي براي تابلو نبايد پرداخت كنند از طرف اداره حقوقي شهرداري صادر شده اما متاسفانه برخي شهرداري ها شبانه حمله كرده و 70 تابلوي پزشكان را از جا كنده و آن را به بازيافت تبديل مي كنند.
مقيمي تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي نيز استاندارد كردن تابلوهاي پزشكان را به ما واگذار كرده و از لحاظ استاندارد تابلو نيز مطالبي در آيين نامه سازمان نظام پزشكي پيش بيني شده است.
وي خاطرنشان كرد: قوانيني در بخش زيباسازي شهرداري وجود دارد كه متاسفانه عدم پرداخت عوارض تابلوهاي پزشكان را قبول ندارد.

** سازمان نظام پزشكي بهترين آيين نامه تبليغات كشور را دارد
مقيمي با بيان اينكه سازمان نظام پزشكي بهترين آيين نامه تبليغات كشور را دارد، گفت: اين آيين نامه در شوراي عالي بيمه تدوين شده و در حال اجرا است.
وي به برخي تبليغات غيرمجاز از سوي پزشكان اشاره كرد و افزود: چون دستگاه هاي مجري آيين نامه ما را نمي پذيرند مشكلاتي در زمينه تبليغات غيرمجاز بوجود مي آيد و به همين منظور وزارت ارشاد بايد آيين نامه اين سازمان را كه اصولي است، بپذيرد و به دستگاه هاي زيرمجموعه خود ارائه دهد.

** سلامت تبليغات در اولويت است
قائم مقام معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي با بيان اينكه حوزه سلامت قبل از تبليغات بايد سلامت تبليغات را بررسي كند، گفت: اعضاي سازمان نظام پزشكي براي انجام تبليغات فرصت هايي را دارند كه در اين زمينه مجوز تبليغات براي پزشكان ظرف يك روز و براي شركت هاي توزيع كننده تجهيزات پزشكي ظرف 15 روز صادر مي شود.
وي با بيان اينكه دروازه هاي تبليغات باز است، تصريح كرد: متاسفانه حتي در تبليغات، محصولات قاچاق را مي بينيم و نشريات هرگونه تبليغات را نشر مي دهند اما بايد آيين نامه ما را اجرا كنند و هرگونه تبليغي را نشر ندهند.
مقيمي خاطرنشان كرد: چون دسترسي خوبي به اعضاي جامعه پزشكي داريم به سرعت با آنها برخورد مي كنيم اما در مورد ساير حوزه ها بايد دادگاه برخورد كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: