کد خبر: ۱۰۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>بیمه و بانک>طبق آخرین اخبار و گزارشهای معتبر تاکنون بیش از 1225 میلیارد تومان از مطالبات مردم از موسسه ثامن الحجج پرداخت شده است.
به گزارش شفا آنلاین، پس از این که با مشارکت دستگاه های مختلف مقرر شد بانک پارسیان عهده دار پرداخت مطالبات مردم باشد، این بانک اعلام کرد تا سقف ۲۰ میلیون تومان مطالبات مردم را پرداخته و منتظر مجوز بانک مرکزی است تا پرداخت مطالبات در سطح ۵۰ میلیون تومان را نیز آغاز کند.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه نیز جزئیات تازه ای از رسیدگی به مشکلات طلبکاران این موسسه بیان کرد.

معاون اول قوه قضاییه درباره شرکت تعاونی ثامن الحجج که امور آن به بانک پارسیان سپرده شده است، گفت: این یکی از کارهای موفقی بود که با هماهنگی چند دستگاه انجام شد. اگر موضوعات مانند این پرونده با هماهنگی دستگاه ها انجام شود، می تواند هزینه ها را کم کند. بانک مرکزی فردی را مسئول رسیدگی کرد. دادستان تهران نیز افراد و بازپرسی را مامور کرد و برخی از نهادها مانند وزارت اطلاعات نیز یکی از ادارات کل خود را برای این موضوع مجهز کرد.

او در ادامه گفت: به حمدالله کارهای خوبی شده، البته کار تمام نشده ولی تا امروز حدود ۸۰۰ هزار فقره از حسابهای مردم تعیین تکلیف شد. خودشان می گفتند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سپرده گذار دارند. از این تعداد، ۸۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند و هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان برای این منظور پرداخت شده و پیگیری مطالبات افراد باقیمانده نیز ادامه دارد. تلاش می شود مردم تا حد امکان ضرر نکنند یا کمتر ضرر کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Turkey
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
دولت آقای .... و مسئولان اقتصادی کشور با سپرده گذاران مؤسسه مالی ثامن الحجج کاری کردند که روی دولت ....در برداشت شبانه از حساب 9 بانک کشور را سفید کردند !
طبق گفته دادستان کل کشور حدود دو میلیون و چهار صد هزار نفر در شعب مختلف آن مؤسسه در سراسر کشور سرمایه گذاری کردند که تاکنون به حدود 800 هزار نفر با سپرده خرد رسیدگی و تعیین تکلیف شده است و بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر با سرمایه های متوسط و کلان بیش از 8 ماه است در بحرانی خانمان برانداز قرار گرفته اند که سرمایه زندگی آنان در موسسه مذکور مسدود و بلوکه شده است !
تیم اقتصادی ... با کسب اطلاع از حجم قابل توجه سپرده های مردم ابتدا نسبت به فضا سازی رسانه ای و التهاب آفرینی برای موسسه و سپس تحریک مردم کلیه وجوه مردم را مسدود و بلوکه و برداشت نمود و به بهانه ساماندهی مؤسسات غیر مجاز بطور قطره چکانی اقدام به برگشت سرمایه های مردم بدون سود اقدام نموده است!
اقدام دولت و بانک مرکزی به جهت فائق آمدن بر مشکلات اقصادی کشور ، کسری بودجه های مختلف ، بدهییهای دولت به سازمانها و دستگاههای مختلف با استفاده از منابع عظیم مالی مردم صورت گرفته است که جای سؤالات بیشماری را در پی دارد و دولت در این ارتباط پاسخگوی مجلس و مردم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: