کد خبر: ۱۰۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 21
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: دولت یازدهم برای 11 میلیون حاشیه نشین در سراسر كشور خدمات بهداشتی فراهم و برای هر سه هزار نفر از آنها نیز یك پزشك و مراقب پزشكی تعیین كرده است.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی در دیدار با مراجع تقلید در قم افزود: تمام تلاش ما توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و خدمات رسانی مطلوب به مردم است و در این زمینه گام های اساسی برداشته شده است.
وی ادامه داد: در هر هفته در یكی از نقاط مختلف كشور، بیمارستان افتتاح می شود و دو هزار و 500 مركز بهداشت نیز به مراكز بهداشتی كشور اضافه شده است .
وی با اشاره به خدمات دولت و وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری گفت: هشت میلیون تن از دانش آموزان نیز در دو نوبت برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مورد معاینه قرار گرفتند.

*گزارشی از وضعیت جمعیت در كشور
قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به وضعیت موالید در كشور گفت: آمار موالید ما در سال 94 نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در سال 94 نیز در زمینه طلاق نسبت سال قبل سه هزار نفر كاهش داشتیم و سرعت كاهش ازدواج نیز از هشت درصد به شش درصد و سرعت رشد آن از یك و هفت دهم به 9دهم رسیده است.

*مبارزه با دیابت
قاضی زاده هاشمی گفت: امسال شعار ما مبارزه با دیابت است و متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل افزایش وزن و چاقی به بیماری قند مبتلا می شوند.
وی ادامه داد: بیش از 35درصد از مواد غذایی كه مردم استفاده می كنند، نیاز بدن نیست بلكه تنها نیاز به چاقی و افزایش بیماری و عوارض می شود.
وی اظهار داشت: مردم قدر سلامتی خود را بدانند و دولت نیز در حوزه سلامت تمام توان خود را به كار می گیرد تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.
قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: حدود پنج میلیون نفر از مردم ایران مبتلا به بیماری قند هستند و بیش از 40 درصد مردم نیز افزایش وزن دارند.

* برجام دو
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی همچنین با تقدیم سلام دكتر حسن روحانی به مراجع تقلید، درخصوص برجام دو نیز توضیح داد و گفت: بعد از برجام فرصتی برای رونق اقتصادی در كشور ایجاد شده و باید با وحدت و همدلی از این ظرفیت استفاده كنیم.
قاضی زاده هاشمی بیان داشت: برجام دو چیزی جز اخلاق مداری و وحدت و همدلی در كشور نیست.
وی اضافه كرد: اعتقاد ما این است كه برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روابط اقتصادی، بانكی ، صادراتی و فناوری هستیم، ضامن اجرای برجام نیز وحدت همه قوا در كشور و هوشیاری آنها و حفظ این دستاورد است.
وی تصریح كرد: برجام پیام های مهمی هم برای خارجی ها و هم سرمایه گذاران داخلی ما داشت، قبل از برجام محدودیت های زیادی داشتیم و چون روابط بانكی ما محدود بود،علیرغم اینكه آنها(دشمنان) ادعا می كنند داروها را تحریم نكردیم ولی در این زمینه هم محدودیت ایجاد كرده بودند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان كرد: دشمنان چون متوجه شدند كه ایران یك كشور مقتدر در منطقه است تحمل این اقتدار را نداشتند و محدودیت های زیادی ایجاد می كردند.
وی گفت: امید است دولت بتواند در فضایی كه مسئولیت دارد در زمینه معیشت مردم و اشتغال گام های اساسی بردارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: