کد خبر: ۱۰۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از عرضه 15 مدل محصول جدید در چهارمین نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی ساخت داخل خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر محمود شیخ زین الدین روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین نمایشگاه تجهیز مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در شركت دانش بنیاد فناوران نانومقیاس افزود: در این دوره از نمایشگاه 330 شركت دانش بنیان حضور داشته و بیش از 9 هزار مدل محصول عرضه خواهد شد.
وی بیان كرد: در این دور از نمایشگاه محصولات همچون سال گذشته سطح بندی شده و محصولات سطح چهار در این دوره، از حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری محروم شده اند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری بیان كرد: در سال گذشته 171 مجموعه تحت پوشش وزارت تحقیقات، علوم و فناوری از نمایشگاه خرید كرده اند و همین تعداد نیز از دانشگاه علوم پزشكی و آزاد و بخش خصوصی خرید داشته اند.
وی بیان كرد: در سه دوره گذشته دانشگاه های كشور حدود 220 میلیارد تومان از نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاهی خرید داشته اند.

** تقدیر از دانشگاه ها و شركت های برتر
شیخ زین الدین افزود: در نمایشگاه امسال از چهار دانشگاه برتر و نیز سه شركت دانش بنیان برتر تقدیر خواهد شد. در این دوره، 6 كشور اسلامی همسایه از جمله عراق، افغانستان، تركمنستان و قزاقستان از نمایشگاه بازدید خواهند داشت.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: در تقدیر از شركت های برتر، تشكل منسجمی از سوی شركت ها ایجاد خواهد شد تا با رتبه بندی شركت ها از سوی این تشكل شركت های برتر معرفی شوند.
وی همچنین درخصوص بهره مندی كشورهای همسایه از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: كشورهای همسایه نیز می توانند از حمایت های در نظر گرفته شده معاونت در این دوره از نمایشگاه استفاده كنند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری یادآور شد: امسال نیز مانند سال گذشته برای مراكز خصوصی لیزینگ در نظر گرفته شده است كه در این زمینه باید هماهنگی های بین دستگاه های مربوطه با این امر برای انجام هر چه منسجم تر این فرایند انجام شود.
شیخ زین الدین یادآور شد: در برگزاری این نمایشگاه تعاملات خوبی با وزارت علوم و بهداشت وجود داشته است.
وی با اشاره به صادرات دستگاه الكتروریس از سوی شركت فناوران نانومقیاس به كشور كره افزود: شركت از دو سال پیش 480 میلیون در نمایشگاه فروش داشته و سال گذشته موفق به 800 میلیون تومان فروش شد و امسال نیز توانسته تكنولوژی خود را به كشور كره جنوبی صادر كند و در زمینه صادرات موفق باشد.
شیخ زین الدین اظهار كرد: نمایشگاه تجهیزات مواد آزمایشگاه ساخت داخل با هدف توسعه فناوری و صادرات از پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: