کد خبر: ۱۰۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>مسئول امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: پزشکان بسیجی، همزمان با هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) در مطب های خود ، بیماران را به صورت رایگان ویزیت می کنند.
به گزارش شفا آنلاین، افزود: همچنین در هفته سلامت از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی تیم های بهداشتی درمانی به مناطق محروم کشور اعزام می شوند.
به گزارش بسیج جامعه پزشکی ، قائد امینی، ادامه داد: برپایی ایستگاه های سلامت بر پایه آموزش خودمراقبتی به ویژه در زمینه دیابت، برپایی ایستگاه سلامت دهان و دندان در مصلی تهران، حضور پیام آوران بهداشت بسیجی در مدارس برای آشنایی دانش آموزان با کلیدواژه های دیابت ، آموزش در مدارس منتخب کشور، حضور تیم های بهداشتی درمانی در مساجد و ارائه خدمات مراقبت سلامت به خانواده معظم شهدا در محله و منزل شهید از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی در هفته سلامت است.
وی اظهار کرد: حضور در راهپیمایی سلامت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در مراکز استان ها، برگزاری همایش سلامت در شهر یزد با حضور وزاری بهداشت و مسئولان و تجلیل از اساتید بسیجی در حوزه سلامت از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی خواهد بود.


**توسعه ارتقای شاخص های بهداشتی در مناطق محروم
مسئول امداد و درمان و کارآمدی سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: حضور تیم های جهادی در مناطق محروم باعث می شود عده ای زیادی برای دریافت خدمات از مراجعه به مراکز درمانی در شهر ها بی نیاز شوند و ارائه خدمات رایگان در این زمینه کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
قائد امینی، ضمن اشاره به اینکه امسال ، توسعه آموزش های سلامت در فعالیت های جهادی مدنظر قرار دارد، ادامه داد: گسترش و دردسترس بودن خدمات و مراقبت سلامت برای محرومین و توسعه آموزش ها و ارتقای شاخص های بهداشتی در مناطق محروم از موارد اساسی برای توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت به شمار می آید.
وی درباره تاکید امسال هفته سلامت به بیماری دیابت نیز اظهار کرد:
براساس شعار سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان «دیابت بیماری خاموش»، سعی می کنیم با ارائه آموزش های بهداشتی برپایه ایستگاه های سلامت و سنجش قند خون در مناطق محروم، اولاً افراد مستعد را شناسایی کنیم و سپس با ارائه آموزش ها به ویژه با تاکید بر زندگی ایرانی - اسلامی، پیشگیری های لازم برای جلوگیری از بروز بیماری در مردم را انجام دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: