کد خبر: ۱۰۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو از توزیع داروهای لاغری و چاقی غیر مجاز در آرایشگاه ها و عطاری ها خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو در خصوص فروش داروهای لاغری و چاقی در آرایشگاه ها و برخی از عطاری ها گفت: توزیع و فروش داروهای لاغری و چاقی در آرایشگاه ها و برخی عطاری ها غیر قانونی است.

وی افزود: گزارش شده که در برخی آرایشگاه ها و عطاری ها تبلیغ های گسترده ای برای داروهای لاغری و چاقی می کنند که با مصرف این داروها می توانید در مدت یک هفته 10 کیلو وزن شما را زیاد یا کم کند. همانطور که مشخص است این کار از داروهای معمولی برنمی آید.

وی درخصوص مجاز و غیر مجاز بودن این داروها گفت: برخی از این داروها مجوز دارند ولی اکثر آنها مجوز ندارند و به صورت قاچاق وارد کشور می شوند که گاهی صدماتی را برای افراد به دنبال دارد که قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: برخی از داروهای لاغری که در این مراکز ارائه می شود، دارای ترکیبات ایکس و اعتیادآور است که می تواند مشکلاتی از جمله مشکلات عصبی و توهمی داشته باشند و فضایی را برای فرد ایجاد کند که دیگر قابل برگشت نباشد.

رستگار در ادامه درخصوص تاثیر داروهای چاقی تقلبی بیان کرد: این داروها چون به صورت غیر منطقی تجویز می شوند و در مدت طولانی هم باید مصرف شوند، می تواند یک سیستم بدن را از کار بیاندازد که به فراوانی دیده شده که کبد فرد در اثر مصرف این مواد از کار افتاده است.

وی در پایان گفت: در صورت گزارش توزیع این مواد در آرایشگاه ها و عطاری ها به صورت غیر مجاز با افراد متخلف برخورد قانونی می کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: