کد خبر: ۱۰۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی> سازمان غذا و دارو نخستین تست غربالگری سرطان کولورکتال را که برپایه تست خونی است، با نام Epi proColon، تولید شرکت Epigenomics AG، تائید کرد. این تست در اروپا و بعضی کشورهای دیگر نیز پیش از این تائید شده بود.
به گزارش شفا آنلاین، تست Epi proColo- نوعی تست تشخیصی کیفی آزمایشگاهی است که برای تشخیص Septin9 DNA متیله شده استفاده می‌شود. Septin9 DNA متیله شده با بروز سرطان کولورکتال مرتبط است و در پلاسمای بیماران یافت می‌شود. این تست برای استفاده در بیماران با خطر متوسط که مایل نیستند با دیگر تست‌ها غربالگری شوند، مانند کولونوسکوپی یا تست‌های مدفوعی، اندیکاسیون دارد.

       نخستین بار این تست در سال 2014 معرفی شد، اما در آن زمان اعضای سازمان غذا و دارو متقاعد نشدند که این تست ایمنی لازم را دارد و در مورد کاربرد آن برای غربالگری نگرانی خود را ابراز می‌کردند، زیرا در آن زمان کارآیی این تست در مقابل تست ایمونوکمیکال مدفوعی یا FIT شکست خورده بود.

       تست خونی Epi proColo- برای غربالگری سرطان کولورکتال می‌تواند در کلینیک پزشک هم انجام شود. برای انجام آن نیازی به داشتن محدودیت‌های غذایی یا تغییر در داروهای مصرفی نیست. آنالیز آن هم نیاز به آزمایشگاه تشخیصی محلی یا منطقه‌ای دارد.

       تائید این تست براساس نتایج به دست آمده از 3 مطالعه بالینی و قدرت آن در افزایش قابل توجه تعداد افرادی است که در برنامه‌های غربالگری CRC شرکت می‌کنند. Epi proColo- در حال حاضر در اروپا، چین و دیگر کشورهای خاص استفاده می‌شود.سپید
Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: