کد خبر: ۱۰۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشكی از اعلام آمادگی این سازمان برای مقابله با بیماری های عفونی در مناطق سیل زده خبرداد.

 به گزارش شفا آنلاین، روح‌الله قائدامینی با بیان اینكه در مناطق سیل زده امكان انتقال بیماری ‌های عفونی وجود دارد، افزود: اكنون تیم‌های بهداشتی بسیج جامعه پزشكی در كنار تیم‌ های بهداشتی وزارت بهداشت برای ارائه خدمات آموزشی به مردم آماده اند تا هنگام وقوع سیلاب با بحران بهداشتی مواجه نشویم.
وی درباره اقدامات بسیج جامعه پزشكی در مناطق سیل زده كشور اظهارداشت: بلافاصله پس از وقوع سیل و آب‌ گرفتگی در استان‌های غربی و جنوب غربی كشور، تیم ‌های اضطراری سازمان بسیج جامعه پزشكی به حالت آماده ‌باش درآمدند به گونه ای كه در هر شهرستان سه تیم تخصصی تشكیل شد و در استان ‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و لرستان هم تیم‌های بیشتری به حالت آماده‌ باش در آمدند.
وی یادآورشد: تیم ‌های معین در استان‌ های اصفهان، قم و تهران آماده اند و در صورت لزوم به جنوب‌ غرب كشور اعزام می ‌شوند.
وی تصریح كرد: نیروهای بسیج جامعه پزشكی در كنار تیم ‌های هلال‌ احمر حضور یافته اند و در زمان نیاز اقدامات امدادی و درمانی را انجام می‌ دهند، همچنین آمادگی لازم برای تشكیل بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشكی از مردم خواست برای كاهش بروز حوادث به توصیه‌های سازمان هواشناسی، هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران درباره وضعیت سیل و آب‌گرفتگی در كشور توجه لازم را داشته باشند.
همزمان با بارش باران شدید و وقوع سیل و سیلاب از هفته گذشته در برخی استان های غربی به ویژه لرستان، كرمانشاه، ایلام و خوزستان 14 استان كشور متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند و مشكلاتی برای مردم شهرها و روستاهای این استان ها به وجود آمده است.
براساس اعلام سازمان پزشكی قانونی در روزهای گذشته در استان ایلام سه مرد جان خود را از دست دادند كه یك تن از آنان به دلیل وقوع سیل و 2 تن بر اثر صاعقه جان باختند.ایرنا
برچسب ها: بهداشتی ، بسیج ، پزشكی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: