کد خبر: ۱۰۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>سلامت>محققان ايراني موفق به طراحي و ساخت تردميلي تحت عنوان تردميل شنا شدند كه امكان درجا شنا كردن براي افراد را فراهم مي كند.

به گزارش شفا آنلاین،عليرضا فتحي مسئول تيم ساخت تردميل شنا در نخستين كنفرانس مهندسي مكانيك و هوافضا در مراسم رونمايي از اين تردميل گفت: كاربرد اين وسيله ورزشي، پزشكي و تفريحي است.
وي اظهار كرد: تعداد زيادي از مردم امكان داشتن استخر در منزل را ندارند زيرا نياز به فضاي زيادي دارد اما از آنجايي كه اين تردميل داراي ابعاد كوچكي است، تهيه آن براي همگان ميسر است و حتي بيمارستان ها براي كارهاي درماني مي توانند از آن استفاده كنند.
فتحي با بيان اينكه سيستم اين تردميل به گونه اي است كه فضاي رودخانه را شبيه سازي مي كند، افزود: پمپ به كار برده شده در آن توان جابجايي 500 ليتر آب را در ثانيه دارد كه به اين صورت شرايط رودخانه شبيه سازي مي شود.
وي ادامه داد: تردميل شنا، در فضايي به ابعاد 2 در 4 متر مي تواند نصب و راه اندازي شود، مصرف انرژي آن حدود 3 اسب بخار است و در بيشتر منازل مسكوني قابل نصب است.
فتحي گفت: يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين استخر اين است كه فرد مي تواند شدت جريان آب را تنظيم و كنترل كند؛ يعني مي تواند سرعت چرخش آب را بيشتر كند تا با توان بيشتري شنا و يا آن را به رودخانه اي آرام تبديل كند.
مسئول تيم ساخت تردميل شنا با بيان اينكه امكان پياده روي در اين استخر نيز وجود دارد، افزود: تردميل شنا در جشنواره اختراعات به عنوان طرح برجسته و در جشنواره عمل به عنوان طرح برگزيده معرفي شد و مورد تاييد فدراسيون شنا نيز قرار گرفته است.
فتحي اظهار كرد: از آنجا كه برق به طور مستقيم با آب در تماس است، نياز به فناوري بالايي دارد كه از اين لحاظ ايمني بسيار بالايي براي اين تردميل درنظرگرفته شده است.
نخستين كنفرانس مهندسي مكانيك و هوافضا با ارايه 300 مقاله، رونمايي از سه طرح ملي و تجليل از پيشكسوتان مهندسي مكانيك و هوافضا در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: