کد خبر: ۱۰۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفاآنلاین:حوادث پزشکی>دانشمندان برزيلي يك اختلال مغزي جديد مرتبط با عفونت 'زيكا' در افراد بالغ ، يك سندروم خود ايمني‌ به نام «آنسفالوميليت انتشار يافته حاد» يا ADEM كه به مغز و نخاع حمله مي‌ كند را كشف كردند.
به گزارش شفاآنلاین : زيكا در حال حاضر با سندروم 'گيلن باره' كه به اعصاب محيطي‌ كه در اطراف مغز و نخاع قرار دارند حمله مي‌ كند و باعث فلج موقت مي شود كه در برخي‌ وقتها ممكن است بيمار به تنفس مصنوعي نياز داشته باشد.
كشف جديد اكنون نشان مي‌ دهد كه زيكا همچنين مي‌ تواند باعث يك حمله ايمني‌ بر روي سيستم عصبي مركزي شود .
اين كشف به ليست روز افزون آسيب هاي عصبي مرتبط با زيكا اضافه مي‌ شود زيرا به گفته سازمان بهداشت جهاني‌ ، يك اتفاق نظر در ميان دانشمندان وجود دارد كه افزون بر اختلال عصبي گيلن باره ، زيكا مي‌ تواند باعث نقص هاي هنگام تولد نظير ميكروسفالي در مغز نوزادان شود هرچند كه آزمايشات قطعي براي اثبات آن مي‌ توانند چند ماه يا چند سال طول بكشد.
ميكروسفالي ناهنجاري نادري است كه در اثر ابتلا به آن، نوزاد با جمجمه كوچكتر از اندازه طبيعي متولد مي شود كه در 90 درصد از موارد منجر به عقب ماندگي ذهني، اختلال بينايي يا شنوايي كودك مي شود.
برزيل تاكنون بيش از 940 مورد ميكروسفالي را تائيد كرده و معتقد است كه اكثر آنها با عفونت هاي زيكا در مادران باردار ارتباط دارد .اين كشور همچنين در حال تحقيق چهار هزار و 300 مورد ديگر ميكروسفالي است .
افزون بر بيماريهاي خود ايمني‌ ، برخي‌ تحقيقات حكايت از آن دارند كه بيماران مبتلا به ويروس ، دچار آنسفاليت و ميليت مي‌ شوند، اختلالاتي عصبي كه اغلب به دليل عفونت مستقيم در سلول هاي عصبي است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: