کد خبر: ۱۰۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 09
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با حضور نخبگان حوزه بهداشت دهان و دندان در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،‌ اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب با هدف ایجاد همگرایی در میان دست‌اندرکاران کنترل و پیشگیری سرطان در بخش‌های مختلف مرتبط با آن اعم از تولید، صنعت، تغذیه، رسانه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

این همایش با شعار "دهان، آیینه سلامت بدن" از اول تا سوم اردیبهشت ماه امسال با حضور نخبگان بخش بهداشت دهان و دندان،‌ نمایندگان صنایع،‌ پزشکان و متخصصان دهان و دندان در بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

دردهای کرانیوفشیال، علوم پایه و دندانپزشکی بالینی، علوم سلولی مولکولی در دندانپزشکی، اختلالات تکاملی دهان و فک و صورت، کیست‌ها و تومورهای دهان و فک و صورت، بیماری‌های سیستمیک و دندانپزشکی بیمارستانی و تشخیص اولیه بیماری‌های سیستمیک بر اساس یافته‌های دهانی از جمله محورهای همایش دندانپزشکی و طب در یزد است.

دکتر "احمد حائریان" دبیرعلمی اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب در پیامی اهداف کلی برگزاری این همایش را بیان کرده و آورده است؛ "علم و هنر پزشکی از دیرباز در تعامل با یکدیگر بوده‌اند و در سال‌های اخیر به علت تخصصی‌تر شدن هر دو رشته نیاز به این ارتباط خصوصاً‌ در عرصه ارائه خدمات بیشتر احساس می‌شود.

بسیاری از آسیب‌ها و بیماری‌های سایر نواحی بدن ممکن است در ناحیه دهان نمود داشته باشد و بالعکس آسیب‌ها و بیماری‌های آغاز شده در ناحیه دهان ممکن است که سلامت عمومی فرد را به مخاطره اندازد.

از طرفی ناحیه دهان، فک و صورت، مظهر زیبایی انسان بوده و نقایص ایجاد شده در این نواحی می‌تواند گاهی بر زندگی اجتماعی شخص،‌ تأثیرات شگرفی بگذارد.

علاوه بر آن،‌ افزایش سن جامعه و بالا رفتن امید به زندگی در کشور،‌ افزایش شیوع بیماری‌های سیستمیک و توجه بیشتر مردم به مراقبت‌های دندان‌پزشکی و به تبع آن افزایش مراجعات افراد سالمند به مراکز دندانپزشکی که نوعاً‌ دچار بعضی مشکلات سلامت عمومی نیز هستند، بر لزوم این تعامل مستمر و نظامند می‌افزاید.

لذا با توجه به مطالب فوق،‌ دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اولین همایش کشوری دندانپزشکی و طب را به منظور پرداختن به حیطه‌های مشترک دو رشته تعمیق یاد شده، برگزار خواهد کرد."

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: