کد خبر: ۱۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 04
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
شفاآنلاین:جامعه>آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید فرهنگ پیشگیری از بیماری و درمان را در جامعه نهادینه کنیم.
به گزارش شفاآنلاین : این مرجع تقلید در دیدار مدیر و کادر درمانی مرکز جامع توانبخشی مداین قم اظهار کرد: شکی نیست که سلامت جسم انسان در تمام مسائل و ابعاد زندگی بشری حرف اول و آخر را می‌زند، چرا که تا انسان سالم نباشد نمی‌تواند درسی خوانده و کاری انجام دهد و تحرّکی سازنده در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر به عمق همه مسائل توجه داشته باشیم شرط اول و حیاتی آن سلامتی است، بطوری که در میان ادعیه کتاب شریف مفاتیح الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره)، " دعای هفته " را داریم که بسیار پر معناست.

این مرجع تقلید افزود: در فرازی از دعای روز پنجشنبه می‌خوانیم «... اللَّهُمَّ اقْضِ لِی فِی الْخَمِیسِ خَمْسا لا یَتَّسِعُ لَهَا إِلا کَرَمُکَ وَ لا یُطِیقُهَا إِلا نِعَمُکَ سَلامَةً أَقْوَی بِهَا عَلَی طَاعَتِکَ وَ عِبَادَةً أَسْتَحِقُّ بِهَا جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ وَ سَعَةً فِی الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلالِ وَ أَنْ تُؤْمِنَنِی فِی مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ وَ تَجْعَلَنِی مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَ الْغُمُومِ فِی حِصْنِکَ وَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اجْعَلْ تَوَسُّلِی بِهِ شَافِعا یَوْمَ الْقِیَامَةِ نَافِعا إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ » در درخواست‌هایمان از خداوند اولین چیزی که می‌خواهیم سلامتی است.

وی بیان کرد: در ترجمه این دعای شریف از خداوند می‌خواهیم پنج حاجت‏ مرا اجابت کند که اولین و مهمترین آن سلامتی است که با آن برای بندگی و‏ اطاعت خداوند نیرو گیرم، این مطلب نشان از اهمیت تلاش و خدمت شما دارد و شما خادمان واقعی مردم و جامعه هستید.

  این مرجع تقلید با بیان اینکه ما معتقدیم که « پیشگیری بر درمان مقدم است» اظهار کرد: بدون تردید پیشگیری در مقابل درمان، از هزینه کم، عوارض کمتر، بهبودی و سلامت زودتر برخوردار است، لذا عقل سلیم پیشگیری را با درمان پرهزینه و با عوارض موجود ترجیح نخواهد داد.

وی خطاب به تیم درمانی مرکز جامع توانبخشی مداین قم با اشاره به آیه 32 سوره مائده افزود «هر کس انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته و هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.»

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: خدمتی که این مجموعه به افراد جامعه می‌کند، در واقع همه مردم را نجات می‌دهد و این مردم همان پیچ و مهره‌های جامعه هستند و هرگز جامعه بشری از هم جدا نیست.

در ابتدای این دیدار دکترمرتضی جلالی فخر و دکتر فرشاد احمدی به عنوان موسس و مدیریت مرکز جامع توانبخشی مداین قم، گزارشی از روند فعالیت‌های این مجموعه ارائه دادند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: