کد خبر: ۱۰۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 31
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: 28 پایگاه امداد و نجات و پست های نوروزی جوانان در مناطق عملیاتی و مسیر راهیان نور در خوزستان فعال است.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود حبیبی در حاشیه بازدید از معراج شهدای اهواز، اظهار کرد: امسال یک هزار و 600 جوان از مناطق عملیاتی بازدید داشتند.

وی افزود: برای رفاه هموطنان در مناطق عملیاتی جنوب کشور، 10 پایگاه امداد و نجات در مناطق عملیاتی جنوب، 2 درمانگاه امدادی در یادمان های دهلاویه و فکه و 12 پست ثابت در مسیر راهیان نور و 10 پست طرح سحاب هم در این مناطق حضور دارند.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: این سازمان در قالب طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 10 پایگاه را در مناطق عملیاتی ایجاد کرده است و یک بالگرد هم به منظور اعزام موارد حاد در منطقه مستقر است.
حبیبی با اشاره به اینکه راهیان نور یک فعالیت بزرگ فرهنگی در کشور به شمار می آید ، خاطرنشان کرد: راهیان نور یادآور فداکاری و ایثارگری فرزندان انقلاب است و یکی از افتخارات هلال احمر، همراهی و مشارکت در برگزاری این حرکت است.
وی افزود: ایثارگری هایی که جوانان در زمان جنگ داشتند با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، چون جوانان برای رضای خدا و آسایش ملت و سربلندی وطن از همه هستی خود گذشتند.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: امدادگران هلال احمر در زمان جنگ در کنار رزمندگان حضور داشتند و پس از جنگ هم فلسفه وجودی هلال احمر با فلسفه وجودی جوانان بسیجی در زمان جنگ شباهت دارد و این شباهت، فلسفه وجودی فداکاری است.
حبیبی فداکاری را وجه مشترک فعالیت و خدمات هلال احمر و رزمندگان دفاع مقدس دانست و گفت: وجود این خلصت موجب توجه مردم به هلال احمر شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در بازدید از جهاد رسانه ای شهید رهبر مستقر در قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب کشور در پادگان شهید محمودوند اهواز با اشاره به میزبانی مناسب و قابل تحسین مردم استان از هزاران زائر یادمان های دفاع مقدس، خوزستان را دانشگاه ایثار و شهادت خواند.
علی خدادادی با اشاره به وظیفه سنگین اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشناکردن نسل جوان با ارزش های والای دفاع مقدس، گفت: معنویت نهفته در این سال ها، نباید هرگز فراموش و دستخوش تغییر شود.
وی شهدا را نقطه مشترک و باور حقیقی تمام جریانات سیاسی کشور دانست و افزود: شهدا میراث بزرگی امروزه برای ما به یادگار گذاشته اند و باید همه ما میراث داران حقیقی این فرهنگ باشیم.
خدادادی بیان کرد: خوزستان دانشگاه ایثار و شهادت است و هرساله به خوبی از هزاران زائر میزبانی می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به برنامه های این نهاد در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: خوزستان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری و باستانی دارد و بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز به قبله گاهی برای یادآوری خاطرات آن دوران تبدیل شده است.
وی درباره خدمات ارائه شده در یادمان های دفاع مقدس، اظهار کرد: خدمات پزشکی از سوی حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به راهیان نور در یادمان های فکه و دهلاویه در نظر گرفته شده و علاوه بر آن، چهار اردوگاه اسکان اضطراری در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهر خین ایجاد شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: