کد خبر: ۱۰۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ایران را با توجه به این که در عرصه نانو از ظرفیت بالایی برخوردار است، جزء10 کشور برتر دنیا در تمام بخش های نانوفناوری ازجمله توسعه منابع انسانی، توسعه تکنولوژی و در نهایت تولید محصول و بازار می شناسند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سعید سرکار با اشاره به جایگاه هفتم ایران در حوزه فناوری نانو دنیا افزود: اکنون ایران در بین کشورهای قدرتمند حوزه فناوری نانو قرار دارد، بنابراین با توجه به این جایگاه، رقابت با کشورهایی مانند ژاپن، آلمان و کره جنوبی سخت و تنگاتنگ است که امیدواریم در کشور حمایت های همه جانبه برای ادامه این مسیر سخت انجام شود.
وی در خصوص تعاملات همکاری ایران با کشورها در حوزه فناوری نانو پس از توافقات برجام بیان کرد: درعرصه نانو، ایران از ظرفیت بالا برخوردار است و دنیا، توانایی ایران را در این زمینه به رسمیت شناخته، بنابراین با توجه به این که شرایط کشور پس از توافقات برجام وضعیت باز در عرصه بین المللی یافته است، بسیاری از کشورها خواستار تعامل با ایران هستند.
وی اظهارکرد: درحال حاضر بسیاری از کشورهایی که در گذشته به دلیل فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه محدودیت هایی در برقراری ارتباط و همکاری علمی با ایران داشتند، بعد از توافقات برجام به فکر این هستند که همکاریشان را با ایران در حوزه فناوری نانو توسعه دهند.
سرکار یادآور شد: در این مدت تفاهمنامه هایی با چین، روسیه، تایلند و دو کشور آمریکای لاتین منعقد کرده ایم و در حال مذاکره با کشورهای دیگری از جمله کشورهای اروپایی و ژاپن و کره جنوبی برای توسعه همکاری هستیم.
وی گفت: همکاری ایران با کشورها در حوزه فناوری نانو به طور کلی در زمینه همکاری های علمی، اجرای پروژه های مشترک، تبادل نیروی انسانی متخصص و در نهایت در بحث های تحقیقات مشترک، توسعه تکنولوژی و تبادل تکنولوژی بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از مذاکرات کشورهای درجه یک و پیشرفته با ایران حول تبادل تکنولوژی در عرصه نانو است والبته کشورهایی نیز هستند که در عرصه نانو پیشرفت زیادی نداشته اند و خواهان دریافت کمک ایران برای توسعه علمی کشورشان در این حوزه و صادرات تکنولوژی از ایران به کشورشان هستند.
سرکارافزود: درعین حال ایران نیز در زمینه رسوخ فناوری نانو در صنعت و همکاری های صنعتی با یکی دو کشوروارد تعامل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: