کد خبر: ۱۰۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>روانشناسی>یک مطالعه نشان می دهد مشاجره میان والدین آسیب های روانی جدی بر کودکان دارد به طوری که می تواند کاهش عمر آنها را در پی داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه ساکس انگلیس در پی یک مطالعه دریافتند کودکانی که شاهد درگیری میان والدین خود هستند. شانس کمتری برای عمر بلند مدت دارند و این احتمال وجود دارد که در موارد حاد، دست به خودکشی بزنند.
براساس تحقیق یاد شده، مشاجرات میان والدین به ویژه اختلافات لاینحل، حتی در صورت جدایی آنها از یکدیگر، در درازمدت در سلامت روانی و خوشبختی کودکان اثر می گذارد.
تیم تحقیق همچنین دریافت که والدین هنگام منازعه در قبال فرزندان خود تهاجمی تر عمل می کنند و به نیاز آنها توجه کمتری نشان می دهند.
براساس این گزارش، کودکانی که در معرض منازعات شدید، مداوم و طولانی مدت والدین خود قرار می گیرند، می توانند به افرادی تهاجمی، متخاصم و خشن بدل شوند و در سایر کودکان هم تاثیرات منفی به صورت کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی بروز می کند که در بعضی از کودکان می تواند حتی تبدیل به روحیه خودکشی شود.
علاوه بر این، عملکرد تحصیلی کودک در نتیجه مشاجرات والدین آسیب می بیند که همین امر بر پرورش مهارت های عاطفی و اجتماعی وی نیز اثر می گذارد.
کری اوپنهایم مدیر موسسه مداخله زودهنگام ( EIF) در انگلیس گفت: کودکان در همه سنین تحت تاثیر نزاع های میان والدین قرار می گیرند.
پروفسور گوردون هارولد از دانشکده روانشناسی دانشگاه ساسکس نیز گفت: مجموعه ای فزاینده از مدارک و شواهد نشان می دهد که روابط میان والدین یکی از قویترین تاثیرات را در بهداشت روانی طولانی مدت، خوشبختی و شانس زندگی کودکان در آینده دارد.
هارولد افزود: بنا بر این، روابط میان والدین نه تنها در نسل کودکان امروز بلکه در والدین فردا نیز تاثیرگذار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: