کد خبر: ۱۰۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 17
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>متخصصان انگلیسی در بررسی تاثیر دو داروی مورد استفاده در درمان تومور سرطان پستان به یافته‌های جدیدی دست پیدا کردند.
به گزارش شفاآنلاین : متخصصان موسسه تحقیقات سرطان در لندن در حین بررسی تاثیر دو داروی مورد استفاده در از بین بردن تومورهای سرطان پستان پیش از عمل جراحی دریافتند که در 11 درصد بیماران این دو دارو نه تنها تومورهای سرطانی را کوچک می‌کند بلکه آن‌ها را به طور کامل از بین می‌برد. علاوه بر این، این دو دارو در 11 روز تاثیر خود را نشان می‌دهند.

متخصصان انگلیسی همچنین اظهار داشتند: اگرچه این مطالعه در مراحل اولیه خود می‌باشد، نتایج بدست آمده این مفهوم را دارد که برخی از بیماران مبتلا به سرطان پستان نیازی به شیمی درمانی ندارند.

این بررسی روی 257 زن مبتلا به سرطان پستان انجام شد. در مرحله نخست، 130 نفر از آنان پیش از آنکه طی عمل جراحی تومورهای سرطانی از بدنشان خارج شود، تحت هیچ گونه درمانی قرار نگرفتند. همچنین گروه دوم و سوم 11 روز پس از تشخیص و پیش از انجام عمل جراحی از دو داروی trastuzumab وlapatinib مصرف کرده بودند.

این دو دارو به دلیل مورد هدف قرار دادن گیرنده فاکتور رشد اپیدرمال انسانی 2 ( HER2)، پروتئینی که عامل رشد یک تومور سرطانی پستان از هر 10 تومور است، شناخته شده هستند.

  به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی،‌ به گفته محققان انگلیسی تاثیر این دارو در کنار یکدیگر قابل توجه است. تنها در مدت 11 روز تمامی علائم سرطان در 11 درصد بیماران به طور کامل از بین رفته‌، همچنین در 17 درصد بیماران تومورها به کمتر از پنج میلی‌متر کاهش یافته‌است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: