کد خبر: ۱۰۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 07
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که آمبولانس های این شهرستان به تجهیزات پایش قلبی مجهز می شوند .

به گزارش شفا آنلاین،احمد محمدپور  هدف از این اقدام را تسریع در خدمات رسانی به بیماران قلبی تا رساندن به بیمارستان ها ذکر کرد.
وی گفت : برای این منظور تجهیزاتی از قبیل مونیتورینگ قلب ، دستگاه شوک ، دستگاه نوار قلب و گوشی های تلفن همراه مجهز در آمبولانس های اورژانس علوم پزشکی بابل جاسازی خواهد شد.
محمدپور توضیح داد : این تجهیزات به تکنسین های مستقر در آمبولانس کمک می کند تا ضمن پایش سلامت قلبی افراد مشکوک به بیماری های قلبی بویژه سکته ، وضعیت بیمار را با پیامک به وسیله تلفن همراه به پزشکان متخصص اطلاع دهند.
وی افزود : پزشکان متخصص نیز پس از دریافت اطلاعات ، دستور لازم را برای تکنسین های داخل آمبولانس برای مراقبت از بیمار ارسال می کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل سرعت در ارائه خدمات درمانی به بیماران قلبی را حائز اهمیت دانست و گفت : با این شیوه ، ارائه خدمات به این بیماران شتاب می گیرد و گاهی از مرگ بیماران و یا بروز حوادث ناخوشایند دیگر جلوگیری می شود .
محمدپور هزینه خرید تجهیزات و امکانات پایش سلامت قلبی برای هر دستگاه آمبولانس را 600 میلیون ریال اعلام کرد.
وی گفت : برای اجرای این طرح به تخصیص اعتبار مورد نیاز و همچنین کمک خیران نیاز داریم .
مازندران دارای دو دانشگاه علوم پزشکی یکی به نام بابل و دیگری به نام استان است.
دانشگاه علوم پزشکی بابل پنج بیمارستان را زیر پوشش دارد.
هم اکنون 15 دستگاه آمبولانس در 10 پایگاه اورژانس این دانشگاه فعال است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: