کد خبر: ۱۰۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 06
شفا آنلاین>سلامت>دستگاه تمام خودکار ماساژ قلب با قابلیت احیای قلبی – ریوی (ونتیلاتور)، رادیولوسنت و هوشمند توسط داود مومن بهادر مخترع مراغه ای و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه حاجت تپه ترکیه ثبت ملی شد.

به گزارش شفا آنلاین، مخترع این دستگاه گفت: این دستگاه به منظور احیا و درمان بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند، طراحی و ساخته شده و با ویژگی های خاص مانند قابلیت عبور هرگونه اشعه از آن، اجرای روش های انتوبه، غیر انتوبه و زنان با حاملگی های بالای 20 هفته نخستین دستگاه در نوع خود در جهان محسوب می شود.
داود مومن بهادر، افزود: این دستگاه 11 بهمن سال جاری به شماره 87958 در اداره ثبت اختراعات کشور به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون به دنبال ثبت بین المللی این دستگاه برای نخستین بار در جهان هستم، یادآور شد: این دستگاه قابلیت احیای بیماران بین 10 تا 160 کیلوگرم را دارد.
مخترع دستگاه تمام خودکار ماساژ قلب با قابلیت ونتیلاتور، اظهار داشت: مشابه این دستگاه فقط دارای یکی از روش های یاد شده با تحمل وزن 50 تا 80 کیلوگرم است.
مومن بهادر، ادامه داد: بیمارانی که دچار برادیکاردی شدید و های ریسک SCA یا ارست قلبی بوده و در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو و سی سی یو تحت مراقبت این دستگاه قرار می گیرند، به محض ایست قلبی احتمالی بیمار، دستگاه بلافاصله به طور هوشمند وارد عمل می شود و شروع به احیای قلبی و ریوی (سی پی آر) می کند.
عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق شهید رجایی تهران و شهید مدنی تبریز و عضو تحقیقات تجهیزات پزشکی دانشگاه تهران گفت: دیگر قابلیت این دستگاه رادیولوژیست بودن آن است که توانایی عبور هرگونه اشعه را از خود دارد.
مومن بهادر، افزود: این دستگاه در سطح جهان به پزشکان امکان می دهد که بیمار تحت احیای این دستگاه را به آنژیوگرافی انتقال داده و در صورت اندیکاسیون، بیمار را آنژیوپلاستی و یا حتی استنت گذاری کنند تا بلکه هرچه سریعتر بیمار به زندگی بازگردد.
وی، گفت: طراحی و ساخت این دستگاه چهار سال به طول انجامیده که کارهای عملی و تحقیقاتی آن در تحقیقات قلب و عروق شهید رجایی تهران زیر نظر اساتید و هیات علمی تهران شامل دکتر مجید کیاور و دکتر نسیم نادری و گروه اساتید جراحی قلب مرکز تحقیقات قلب شهید مدنی تبریز (پروفسور دکتر عباس افراسیابی و پروفسور رضایت پریزی) به صورت همزمان انجام شده است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: