کد خبر: ۹۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 29
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>پژوهشگران تایوانی موفق به ارائه روشی خاص از تصویر برداری از مغز به کمک پرتونگاری از طریق تشدید مغناطیسی شده اند که به پزشکان امکان تشخیص اولیه و زودهنگام بیماری های مغزی از جمله پارکینسون را می دهد.
به گزارش شفا آنلاین،تیمی از پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه و بیمارستان ملی تایوان موفق شدند روش جدیدی برای تصویر برداری و مطالعه ساختار مغز ارائه کنند که با کمک این روش می توان بسیاری از بیماری ها و اختلالات مغزی را در زمان مناسب تشخیص داد. 

روش فوق الذکر نوعی پرتونگاری از طریق تشدید مغناطیسی است که به 3-Tesla magnetic resonance tomography موسوم بوده و پزشکان می توانند با استفاده از این روش ، با دقت بسیار بیشتری بیماری هایی مانند پارکینسون را تشخیص داده و درمان زود هنگام آن را آغاز کنند.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، روش فوق الذکر نوعی پرتونگاری از طریق تشدید مغناطیسی است که به 3-Tesla magnetic resonance tomography موسوم بوده و پزشکان می توانند با استفاده از این روش ، با دقت بسیار بیشتری بیماری هایی مانند پارکینسون را تشخیص داده و درمان زود هنگام آن را آغاز کنند.

در گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه و بیمارستان ملی تایوان عنوان شده است که در حدود یک درصد از افراد بالای شصت و پنج سال در این کشور به بیماری پارکینسون مبتلا هستند اما متاسفانه در اکثر موارد ، علائم این بیماری با نشانه های مشابه ناشی از کهولت سن ، از دست رفتن نیروی فکری و زوال مغز اشتباه گرفته شده و به همین دلیل بیماری فوق الذکر در این افراد شناسائی نشده و در صورت تشخیص نیز، معمولا زمان طلائی درمان که عموما در مراحل اولیه بیماری قرار دارد، از دست رفته است.

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از این روش ، بیماران مبتلا به پارکینسون را در مراحل اولیه بیماری شناسائی کرده و تحت درمان قرار دهند. efe

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: