کد خبر: ۹۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 26
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> محققان در مطالعات جدید خود در رابطه با خواص شکر دریافتند که استفاده از این ماده می تواند در تصویر برداری پزشکی مفید واقع شود.

به گزارش شفا آنلاین،  این ماده جایگزینی مناسب برای مواد فلزی مورد استفاده در تصویربرداری از بدن محسوب می شود.

پژوهشگران سوئدی تکنیک جدیدی از تصویر برداری مغناطیسی را معرفی کردند که در آن از قند برای ارزیابی میزان بدخیمی تومور در بیماران مبتلا به سرطان استفاده می شود . دراین روش عکس برداری قند طبیعی به عنوان جایگزینی برای فلز در مواد حاجب مورد استفاده قرار می گیرد.

تزریق شکر به جای مواد حاجب کمک شایانی به عکس برداری در بیماران کرده و همچنین  این تزریق یکی از موثرترین روش ها در ارزیابی اندازه و حجم تومور در بیماران سرطانی است .

مواد حاجب که برای عکس برداری به بیماران تزریق می شوند حاوی ترکیباتی از فلز هستند  که باعث بهتر ارزیابی کردن اندام داخلی در بیماران میشود . پزشکان در این روش جدید دریافتند که تومورهای بدخیم سرطانی با تزریق ترکیباتی از شکر، با کیفیت بهتری قابل رویت هستند.

دکتر لیندا کنستن مدرس دانشگاه لوند سوئد در توضیح این موضوع اعلام کرد: تاثیر مثبت روانی در بیماران از دیگر مزایای این روش است.  از سوی دیگر این ترکیب جدید و استفاده از شکر ارزان تر از افزودنی های حاوی فلز است که این مساله می تواند به کاهش هزینه های مراقبت پزشکی در این بیماران منجر شود .

پژوهشگران در این آزمایش از سه فرد مبتلا به تومور مغزی و چهار فرد سالم استفاده کرده و با تزریق شکر به آن ها نتیجه شگفت انگیزی حاصل شد. اندازه گیری مقدار قند مصرفی توسط تومورها در افراد سرطانی بیشتر از افراد سالم بود و بستگی به اندازه و گستردگی تومور در سطح بدن بیمار ، میزان مصرف شکر و تزریقات حاوی آن در بیمار نمود بیشتری پیدا می کرد .

پژوهشگران  در انتها با بیان این که تزریق شکر به جای مواد حاجب کمک شایانی به عکس برداری در بیماران می کند به این مهم نیز دست یافتند که این تزریق یکی از موثرترین روش ها در ارزیابی اندازه و حجم تومور در بیماران سرطانی است . در خاتمه گفتنی است گروه محققان سوئدی این پروژه در توضیحات خود افزودند که این روش می تواند به پزشکان در تشخیص سرطان در بیماران دیابتی کمک شایانی کند .سینا پرس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: