کد خبر: ۹۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک> نرخ رشد اقتصادی که ١١ماهی است اعلام نشده دیروز توسط عضو شورای راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین،علینقی مشایخی در نخستین کنفرانس بین‌المللی مستربچ و کامپاند پلیمری گفت: کشور هم‌اکنون به‌لحاظ اقتصادی در حال رکود قرار دارد و رشد اقتصادی در حد صفر است.  او با تأکید بر اینکه آثار برجام بر اقتصاد کشور از نیمه دوم سال ۹۵ آشکار خواهد شد، افزود: در هشت سال دولت‌های نهم و دهم کشور با درآمدهای خوبی مواجه بود اما در مقابل به رشد و توسعه و ایجاد شغل توجهی نشد. به گزارش شاتا، مشایخی با بیان اینکه دولت یازدهم در ابتدای کارش با ٥٠٠‌ هزار‌میلیارد تومان بدهی به بانک‌های بخش خصوصی، پیمانکاران و سازمان‌های عمومی فعالیت خود را شروع کرد، گفت: وقتی شرایط به‌گونه‌ای باشد که این بدهی‌ها پرداخت نشود به‌طور قطع بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه خواهد کرد.


عضو شورای راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بانک‌ها نیز همچون سایر بنگاه‌های اقتصادی از شرایط مطلوبی برخوردار نبودند و با معوقات بی‌شماری مواجه بودند که این موضوع بر اوضاع صنعت تأثیر درخور‌توجهی داشت.


مشایخی با بیان اینکه این اوضاع ناشی از سوءمدیریت و تحریم‌ها بوده است خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با به‌سرانجام‌رساندن مذاکرات هسته‌ای مقدمات رفع تحریم‌ها را ایجاد کرد و اگرچه برجام گام بسیار مهمی در تاریخ کشور به شمار می‌آید اما پیاده‌سازی و نتایج آن به‌سرعت عملیاتی نخواهد شد. این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی که جزء صنایع بالادستی به شمار می‌آید در ایران از توسعه بالایی برخوردار است، گفت: هم‌اکنون تولیدات این صنعت بالغ بر ٦٢‌ میلیون تن است که اگر این صنعت با صنعت مستربچ و کامپاند تعامل پیدا کند مسیر گسترده‌ای پیش‌روی مجموعه صنعت کشور گشوده خواهد شد.  مشایخی سپس با اشاره به ارزش‌افزوده بالای صنعت مستربچ و کامپاند پلیمری گفت: در دوران رکود باید این صنعت چندین خط استراتژیکی را دنبال کند که از آن جمله باید پوشش محصولات مستربچ وسیع‌تر شود ضمن اینکه عمق صنعت به لحاظ ارزش‌ افزوده افزایش یابد.  شرق

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: