کد خبر: ۹۷۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 14
شفا آنلاین>روانشناسی>کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF)به تازگی دستورالعمل غربالگری افسردگی را در بزرگسالان، شامل زنان باردار و زنان پس از زایمان، منتشر کرد.
به گزارش شفا آنلاین،  گروه هدف در این گایدلاین، ارایه دهندگان خدمات مراقبتی اولیه هستند. این بیانیه توصیه‌ای با گرید B در واقع، روزآمد شده نسخه 2009 آن است که توصیه می‌کرد غربالگری افسردگی در جمعیت عمومی بزرگسال، زمانی که سیستم‌ها همه در جای خود بوده و به تشخیص دقیق، درمان موثر و پیگیری مناسب منتهی می‌شود، انجام شود.

این بیانیه در سال 2010 در نشریه New England Journa- of Medicine و An- Inter- Med منتشر شد. توصیه‌های جدید که براساس تحقیقات انجام شده از سال 2009 روزآمد شده، در حال حاضر زنان باردار و زنان پس از زایمان را هم دربر می‌گیرد.

       نکات کلیدی: کارگروه خدمات پیشگیرانه شواهد متقاعدکننده‌ای را یافته که غربالگری افسردگی در جمعیت عمومی بزرگسال، شناسایی دقیق بزرگسالان مبتلا به افسردگی را در محیط مراقبت‌های اولیه بهبود می‌بخشد. ابزار غربالگری افسردگی که به‌طور معمول استفاده می‌شود، شامل پرسشنامه سلامت بیمار (فرم‌های مختلف) در بزرگسالان، مقیاس افسردگی سالمندان در بزرگسالان مسن، و مقیاس افسردگی پست‌ناتال ادینبرگ در زنان باردار و پس از زایمان است. البته شواهدی در زمینه بهترین فاصله زمانی میان غربالگری‌ها در دست نیست، اما یک رویکرد قابل قبول ممکن است این باشد که همه افراد بزرگسال غربالگری نشده در گذشته، باید غربالگری شده و پس از آن، با به کارگیری قضاوت بالینی، افراد در معرض خطر بیشتر با تواتر بیشتری تحت غربالگری قرار گیرند. بیمارانی که نتیجه غربالگری آنها مثبت است، باید برای تعیین شدت افسردگی، بیماری‌های همراه و تشخیص‌های جایگزین ارزیابی‌های اضافه‌تری هم بشوند. کارگروه خدمات پیشگیرانه شواهد کافی را پیدا کرده که برنامه‌های ترکیبی غربالگری افسردگی و سیستم‌های حمایتی کافی، پیامدهای بالینی را در بزرگسالان، از جمله زنان باردار و زنان پس از زایمان بهبود می‌بخشند. شواهد موجود به اندازه کافی قانع کننده هستند که آنتی‌دپرسانت‌ها، سایکوتراپی یا هر دوی آنها در بزرگسالان (از جمله افراد مسن) مبتلا به افسردگی که از طریق غربالگری شناسایی می‌شوند، موثر و کارا هستند. با در نظر گرفتن مضرات بالقوه داروهای خاص روی جنین و نوزادان، مداخلات مشاوره‌ای مبتنی بر شواهد باید برای مدیریت افسردگی در زنان باردار و پس از زایمان در نظر گرفته شوند. شواهد موجود در زمینه بهبود پیامدهای بالینی زنان باردار و پس از زایمان مبتلا به افسردگی با استفاده از درمان شناختی رفتاری کافی هستند.

       کارگروه خدمات پیشگیرانه شواهدی را در زمینه مضرات بالقوه جدی جنینی (مانند آنومالی‌های جنینی، تشنج‌های نوزادی، مرگ نوزادی) در اثر استفاده از داروهای ضدافسردگی نسل دوم (مانند مهارکننده‌های بازجذب انتخابی سروتونین) در طول بارداری یافته، اما خطر این خطرات جدی بسیار اندک است.

       توصیه‌ها: این بیانیه توصیه‌ای روزآمد شده مجددا از حمایت کارگروه خدمات پیشگیرانه از غربالگری افسردگی در بزرگسالان حمایت می‌کند، هرچند در این بیانیه صراحتا به «زمانی که سیستم‌ها همه در جای خود بوده و به تشخیص دقیق، درمان موثر و پیگیری مناسب منتهی می‌شود» اشاره شده است. نبود این دسته از سیستم‌ها در بسیاری از جوامع و دسترسی نداشتن به مراقبت از بسیاری از بیماران، انجام این توصیه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. افزودن زنان باردار و پس از زایمان به فهرست بزرگسالان که ممکن است از غربالگری سود ببرند، همسو با توصیه‌های بسیاری از انجمن‌های علمی است.سپید
JAMA
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: