کد خبر: ۹۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 07
شفا آنلاین>سلامت جنسی>مقامات ارشد بهداشتی آمریکا تایید کردند که ویروس زیکا در این کشور از طریق آمیزشی منتقل شده است و به‌این‌ترتیب جنبه نگران‌کننده‌ دیگری به شیوع بیماری ناشی از این ویروس که مسئول اوج‌گیری شمار نوزادان دچار آسیب مغزی در برزیل شناخته شده است، افزوده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،   مقامات بهداشتی در تگزاس اعلام کردند که ثابت شده این ویروس نه‌فقط به‌وسیله پشه‌های گرمسیری، بلکه از طریق تماس جنسی هم منتقل می‌شود.

       این رویداد جدید،‌ چشم‌انداز نگران‌کننده‌ای برای ایالات‌متحده، کانادا و اروپا ایجاد می‌کند که تابه‌حال در موارد عفونت ویروس زیکا در آنجا فقط در مسافران بازگشته از مناطق مبتلا در آمریکای جنوبی مشاهده شده است.

       مقامات دالاس کانتی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «این بیمار پس از تماس جنسی با یک شخص بیمار که از کشوری که ویروس زیکا در آن شیوع دارد، به ویروس آلوده شده است.»

       بعداً این مقامات در یک توئیت بیان کردند که این فرد به ونزوئلا سفر کرده بود و دومین مورد عفونت زیکا در این منطقه است که از ونزوئلا منشا گرفته است.

       دکتر تام فریدن، رئیس مراکز کنترل و پیشگیری‌های آمریکا ماه قبل اعلام کرده بود که یک مورد از سرایت جنسی ویروس زیکا به این سازمان گزارش شده است و در یک مورد دیگر پس از ناپدید شدن ویروس در خون یک مرد، ویروس در منی او حضور داشته است.سپید
AFP
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: