کد خبر: ۹۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - 2016February 04
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در کشور یک مرکز جامع خدمات سلامت احداث می شود و احداث این مراکز از سال 93 آغاز شده است.

به گزارش شفا آنلاین،سیدسجاد رضوی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از مرکز جامع سلامت آرین شفا مهر سلطانیه در جمع خبرنگاران افزود: این مراکز در سطح کشور خدمات بهداشتی، درمانی و خدمات کامل پیشگیرانه را به مردم ارائه می دهند.
وی اظهارکرد: این مراکز متصل به سطوح دوم و سوم 'فوق تخصصی' در سطح کشور هستند و با این اتصال حلقه پیشگیری و درمان کامل می شود.


مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به ازای هر 12 هزار و 500 نفر جمعیت در کشور یک پایگاه بهداشتی و درمانی فعال است و در 10 بهمن امسال نیز همزمان در 17 استان کشور دو هزار و 875 مرکز و پایگاه سلامت به بهره برداری رسید.


همزمان با این طرح هشت مرکز سلامت جدید در استان زنجان به بهره برداری رسید که از این تعداد مراکز سه مرکز در شهرستان زنجان، دو مرکز در ابهر، یک مرکز خرمدره و دو مرکز دیگر نیز درشهرستان خدابنده قرار دارد که با افتتاح این مراکز پوشش جمعیت شهری این استان کامل شد.

رضوی تاکید کرد: سایر استان های کشور نیز تا پایان سال 95 موظف به راه اندازی پایگاه های بهداشتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه راه اندازی مراکز جامع خدمات سلامت همزمان با طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت سال 93 در سطح کشور آغاز شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد، با اجرای برنامه های تحول نظام سلامت ضمن فراهم سازی زمینه دستیابی به بالاترین سطح امید به زندگی همراه با کیفیت برای همه مردم، کاهش ابتلا به بیماری ها، توانمند سازی مردم، کنترل عوامل خطر و کنترل عوامل اجتماعی موثر بر سلامت اعتماد کامل مردم در این بخش جلب شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: