کد خبر: ۹۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 24
شفا آنلاین>بیمه و بانک>روز جمعه طلا بعد از افت نرخ یورو در نتیجه سیاست تسهیلی بیشتر در حوزه یورو بخاطر آشفتگی جهانی و رشد کمتر اقتصادهای نوظهور، لغزش داشت.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از رویترز، به گفته ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا محو شدن رشد اقتصادی و تورم بانک مرکزی اروپا را وادار می کند سیاست خود را در ماه مارس مرور کند که نشانه قوی تری از در راه بودن سیاست های تسهیلی بیشتر در ماه های پیش رو است.

صحبت های دراگی نرخ دلار در برابر یورو را بالا کشید و کمک کرد بازار سهام کمی از خسارات را جبران کند. از طرفی قیمت طلا را که اوایل این هفته در پی تقاضای سرمایه امن افزایش یافته بود، پایین کشید.

طلای اسپات با ۰.۲ درصد کاهش قیمت را تا نرخ ۱۰۹۸.۹۶ دلار در هر اونس تجربه کرد. اما شمش همچنان بعد از رسیدن به بالاترین قیمت در یک هفته و نیم بالغ بر ۱۱۰۹.۲۰ دلار در روز چهارشنبه ۰.۹ درصد بالاتر است.

طلای تحویل ماه فوریه آمریکا ۰.۱ درصد افزایش قیمت را تا ۱۰۹۹.۵۰ دلار در هر اونس تجربه کرد.
دوری سرمایه گذاران از ریسک به نفع طلا شد اما کمبود تقاضای خریدراان اصلی از جمله هند و چین مانع از صعود بیشتر طلا شد.

تحلیل گران انتظار دارند تا پایان سال طلا به کمتر از ۱۰۰۰ دلار برسید چراکه تقاضای فیزیکی اندک است و سرمایه گذاران به دنبال دیگر سرمایه های امن از جمله ین ژاپن می روند.

در بازار دیگر فلزات پلاتین اسپات ۸۱۶.۷۴ دلار درهر اونس و ثابت بود در حالی که روز گذشته به کمترین رقم در هفت سال (۸۰۶.۳۱) تنزل کرد.

پلادیوم ۰.۴ درصد افزایش قیمت را تا ۴۹۹.۱۰ دلار درهر اونس شاهد بود و نقره روی ۱۴.۰۶ دلار درهر اونس ثابت ماند.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: