کد خبر: ۹۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کمبود 115 هزار تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: هم اکنون حدود 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد آقاجانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه جدید بیمارستان شهید رهنمون یزد میزان تخت های موجود در کشور به ازای هر یکهزار نفر جمعیت 1.6 تخت اعلام کرد و افزود: این شاخص در مقایسه با کشورهای خاورمیانه بسیار پایین است.
به گفته وی این شاخص در کشورهای خاورمیانه نزدیک به دو و هفت دهم به ازای هر یکهزار نفر جمعیت است که شلوغی بیمارستانها، انتظار مردم و معطلی شهروندان در اورژانس ها و بخش مراقبتهای ویژه برای دریافت خدمات درمانی بدلیل کمبود تخت است در این زمینه باید حرکت عظیمی صورت گیرد.
آقاجانی اظهار کرد: توانایی دولت برای تامین تخت بیمارستانی دو هزار تخت در سال است که برای جبران کمبود 115 هزار تخت به 530 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز داریم.
وی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری توسط دولت امکان پذیر نیست گفت: در این زمینه به سرمایه گذاری بخش غیر دولتی نیاز داریم.
این مسئول ادامه داد: همچنین درصدد هستیم با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه زیر ساختهای درمان در پنج سال آینده بویژه در مقوله شاخص های تخت های بیمارستانی دست یابیم و در این زمینه به حمایت جدی دولت و مجلس شورای اسلامی نیز نیازمند هستیم.
معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: بدون عزم ملی ، یک وفاق و جهاد همه جانبه دو برابر تخت های بیمارستانهای کشور هرگز محقق نخواهد شد.
*** عمر 80 بیمارستان در کشور بالای 50 سال
آقاجانی با بیان اینکه متوسط عمر بیمارستان های کشور 35 سال است گفت: افزون بر 80 بیمارستان در کشور عمر بالای 50 سال دارند و برخی از بیمارستان ها نیز بالای 100 سال قدمت دارند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور افزود: یکی از موضوعات مورد بحث در این طرح بازسازی بیمارستان ها بود که در این راستا دومیلیون مترمربع برای بازسازی بیمارستانها طراحی شده که بیش از 70 درصد آن انجام شده است .
این مسئول با بیان اینکه با تخصیص منابع با مشکل مواجه هستیم خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه فراهم شدن منابع بتوانیم بازسازی بیمارستانها موجود طی امسال و سال آینده صورت گیرد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه از بهره برداری بیمارستان شهید رهنمون در سال آینده خبر داد.
بیمارستان شهید رهنمون جایگزین بیمارستان فرخی خواهد شد و از پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده است.
بازدید از بیمارستان افشار، کلینک خاتم الانبیاء ، بیمارستان شهید صدوقی ، پروژه جدید شهید رهنمون و شرکت در نشست ستاد روسای بیمارستانها و هیات رییسه دانشگاه ازبرنامه های سفر یکروزه معاون وزیر بهداشت به استان یزد بود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: