کد خبر: ۹۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>سلامت جنسی>محققان در بررسی‌های خود که در Journa- of the Nationa- Cancer Institute منتشر کرده‌اند، نشان دادند زنانی که حامل ژن موتاسیون یافته BRIP1 بوده و به‌صورت ارثی به افراد می‌رسد، 3 برابر بیشتر احتمال دارد که نسبت به افرادی که این ژن مقصر را ندارند، به سرطان تخمدان مبتلا شوند.
به گزارش شفا آنلاین،  محققان همچنین در این مطالعه دریافتند زنان حامل این ژن موتاسیون یافته، بیشتر احتمال دارد که مبتلا به سرطان تهاجمی شوند، در مراحل انتهایی تشخیص داده شوند و در سنین بالاتر به وجود می‌آیند.

       محققان در این مطالعه ژن‌های بیش از 8000 زن اروپایی (مبتلا به سرطان تخمدان، افراد سالم و افرادی که سابقه خانوادگی این سرطان را داشتند) را بررسی کردند. محقق ارشد این مطالعه می‌گوید، کار تحقیقاتی مذکور قطعه‌ای ارزشمند از پازل سرطان تخمدان را یافته و امید می‌رود که کار حاضر بتواند درنهایت به صورت یک تست ژنتیکی درآید تا زنان در معرض خطر بیشتر را شناسایی کنند. شناسایی زنانی که حامل این ژن معیوب هستند، می‌تواند از بروز سرطان‌های بیشتری پیشگیری کرده و جان بیماران را نجات دهد. این موضوع خصوصا در سرطان تخمدان اهمیت زیادی دارد، زیرا این سرطان تمایل دارد که در مراحل آخر شناسایی شده و همین امر، بقای بیماران را بدتر می‌کند. Medical News Today
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: