کد خبر: ۹۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 22
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> تیمی از پژوهشگران کشورهای ایتالیا و فنلاند در یک پروژه مطالعاتی مشترک با هدف شناسائی روش های ژنتیکی پیشگیری و درمان دیابت ، موفق به کشف نوعی جهش ژنتیکی خاص شده اند که با کمک آن می توان از تبعات و آسیب های جانبی ناشی از دیابت پیشگیری کرد .
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران در مطالعات جدید خود موفق به شناسائی نوعی جهش ژنتیکی خاص شدند که می توان آن را به صورت مصنوعی در بیماران مبتلا به دیابت ایجاد کرده و از این طریق به روند درمان و بهبود سلامت این افراد کمک کرد .  از مهمترین بیماری هایی که با کمک این جهش ژنتیکی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد ، رتینوپاتی retinopathy  و نفروپاتی nephropathy است که بر عملکرد چشم و کلیه بیماران دیابتی تاثیرات منفی می گذارند .

از مهمترین بیماری هایی که با کمک این جهش ژنتیکی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد ، رتینوپاتی retinopathy  و نفروپاتی nephropathy است که بر عملکرد چشم و کلیه بیماران دیابتی تاثیرات منفی می گذارند .

در این مطالعات ، پژوهشگران موفق شدند به طور دقیق ، عملکرد و نقش ژن SLC19A3 که با نام  hTHTR2 شناخته می شود را در جا به جائی و استفاده از ویتامین B1 و محافظت از بروز و توسعه عوارض دیابت شناسائی کنند .

گفتنی است پیش از این و در سال 1996 میلادی پژوهشگران ایتالیائی در شهر تورین موفق به نشان دادن نقش ویتامین B1 به عنوان یک عامل سرعت دهنده در تصحیح و درمان بسیاری از ناهنجاری های ناشی از میزان قند و گلوکز بالای خون شده بودند . این حالت در بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت مشاهده می شود .

شرح کامل این پژوهش ها در آخرین شماره مجله بین المللی پزشکی بازبینی دیابت international review Diabetes که از زیر شاخه های انجمن دیابت ایالات متحده آمریکا محسوب شده و یکی از معتبر ترین نشریات علمی جهان در این حوزه محسوب می شود ، منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: