کد خبر: ۹۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016January 21
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سازمان ملی سلامت بریتانیا (NHS) در نظر دارد مالیات بر قند در بیمارستان‌ها را درجهت مقابله با «مصرف ملی بالای قند» که به طور فزاینده سبب نابودی سلامت مردم می‌شود، اعمال کند.
به گزارش شفا آنلاین،    سیمون استیونز، رئیس سازمان ملی سلامت (NHS) همچنین از وزرا خواست واکنش‌های قوی در برابر چاقی، شامل اجبار شرکت‌ها به مشخص کردن میزان قند مصرف‌شده در محصولات (به عنوان بخشی از یک حمله بی‌سابقه به رژیم غذایی بد) اتخاذ کنند.

       رئیس NHS در ادامه گفت که بیمارستان‌های سراسر انگلستان برای ارائه نوشیدنی‌هایی با قند فراوان و تنقلات شیرین‌شده و محصولاتی که ماشین‌های خودکار در کافه‌ها ارائه می‌دهند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. آنها با استفاده از این ابزار در تلاش برای کم کردن انگیزه کارکنان، بیماران، بازدیدکنندگان وخریداران آنها برای دریافت چنین محصولاتی هستند.

       استیونز خود را متعهد کرده بود که تا سال 2020 به اعمال مالیات بر قند در صدها بیمارستان روانی و بیمارستان‌هایی که به ارائه خدمات بهداشتی به جامعه می‌پردازند، اقدام کند.

       این اقدام، NHS را به اولین سازمان عمومی در بریتانیا تبدیل می‌کند که مالیات بر قند وضع می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این مالیات بتواند رقمی معادل 20 تا 30 میلیون پوند در سال درآمد به همراه داشته باشد که درآمد آن صرف بهبود وضعیت سلامت جمعیت 1/3 میلیون نفری کارکنان NHS خواهد شد.

       استیونز می‌گوید: «به خاطر نقش مهمی که NHS در زندگی ملی بازی می‌کند، همه ما که در این سازمان کار می‌کنیم، نه‌تنها مسئولیت حمایت از کسانی را داریم که در خدمت بیماران هستند بلکه باید توجه دائمی به برخی از تغییرات گسترده‌ای داشته باشیم که علت این مسائل هستند و توجه به آن می‌تواند سلامت کشور را بهبود بخشد.»

       «ما در حال مشاوره و معرفی وضع مالیات بر قند در نوشیدنی‌های مختلف و سایر محصولات غذایی دارای قند افزوده هستیم که این کار در طول زمان می‌تواند منجر به تجدید نظر درقراردادهای فروش و تهیه مواد غذایی در سالن‌های بیمارستان طی سه الی پنج سال آینده شود.»

       او می‌گوید: «تا سال 2020 ما این فعالیت‌ها را از حوزه بیمارستان خارج می‌کنیم و سعی می‌کنیم مالیات بر قند را بیشتر گسترش دهیم.»

       بحران چاقی امروز که باعث مشکلات بزرگ بهداشتی مانند دیابت نوع 2 است، بدون دست‌زدن به اقدامات جسورانه، کلیت سیستم سلامت را که اکنون تحت فشار روزافزونی است، تهدید می‌کند. او در توضیح این مسئله که چرا اقدامات شدید در این زمینه مورد نیاز است می‌گوید، این اقدام نه‌تنها برای رفاه و بهزیستی مردم و کودکان این کشور مورد نیاز است بلکه این اقدام برای ثبات خود نیز مهم است.

       رژیم غذایی بد به‌تازگی در بریتانیا از سیگار کشیدن (به‌عنوان مهم‌ترین علت 40 درصد از بیماری‌های قابل‌اجتناب مرتبط با سبک زندگی) پیشی گرفته است. سیگار کشیدن همچنان جان بیش از 80 هزار نفر در سال را در این کشور می‌گیرد و همچنان مشکل بزرگی محسوب می‌شود اما این معضل در حال خروج و رژیم غذایی در حال ورود به صحنه است.Guardian
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: