کد خبر: ۹۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۴ - 2016January 18
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: با حذف دفترچه‌های بیمه از محل کاغذ و حق‌الزحمه چاپ این دفترچه‌ها سالانه ۶۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، داوود حاجی قاسم علی در خصوص آخرین وضعیت کارت هوشمند سلامت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه جدی ما حذف دفترچه بیمه بدون هیچگونه جایگزین است یعنی به‌گونه‌ای که فقط شماره ملی افراد جایگزین دفترچه بیمه بشود.

وی ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در 30 بیمارستان دولتی در سراسر کشور از جمله بیمارستان الزهرای اصفهان، مرکز قلب تهران، بیمارستان بهارلوی تهران و چند بیمارستان در استان‌های کردستان فارس و کرمانشاه در حال اجراست و شیوه کار به گونه‌ای است که نرم‌افزار پذیرش بیمار در بیمارستان با نرم افزار بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت به صورت آنلاین متصل است و در زمان مراجعه بیمار به بیمارستان از طریق لینک این دو نرم‌افزار اطلاعات بیمار خوانده می‌شود.

مدیرکل بیمه‌گری و  درآمد سازمان بیمه سلامت افزود: حوزه بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت متولی این اقدام شده و نرم افزار ما جوابگوی این امر است. طرف دیگر قضیه مراکز طرف قرارداد هستند که بتوانند این آمادگی را برای اتصال ایجاد کنند اما در نهایت باید زیرساخت‌ها به گونه‌های فراهم شود که مردم در مراحل درمانی خود دچار مشکل نشوند.

حاجی قاسم علی با اشاره به اینکه این پیشنهاد در درجه اول به صورت پیشنهاد از سوی سازمان بیمه سلامت به بیمارستان‌ها ارائه شده است، گفت: بیمارستان‌ها بسته به نوع تعامل مالی که با ما دارند اتصال به این سیستم برایشان به صرفه است. ممکن است برای پزشکان به صرفه نباشد و در این صورت عدم استقبال آنها طبیعی است.

وی همچنین از برقراری سیستم جدید در مکان‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند برای انجام این امر خبر داد و گفت: به طور مثال برای پزشکانی که در روستاها خدمت می‌کنند و دسترسی به اینترنت وجود ندارد در راستای حذف دفترچه بیمه با ارسال کد ملی بیمار به سیستم پیامکی که در سازمان تعریف خواهد شد، در جواب این پیامک کلیه اطلاعات بیمار را دریافت می‌کند و این سیستم تا شش ماه آینده برقرار خواهد شد.

مدیرکل بیمه‌گری و  درآمد سازمان بیمه سلامت افزود: برای برگزاری سیستم حذف دفترچه بیمه با مشکلاتی روبرو هستیم از جمله اینکه 700 بیمارستان مربوط به بیمارستان وزارت بهداشت سیستم‌های نرم افزاری متعددی دارند و ما باید با50  نرم افزار مختلف لینک کنیم لذا تلاش کردیم که با شرکت‌های طراح این نرم افزارها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

حاجی قاسم علی همچنین گفت: بیمارستان‌ الزهرای اصفهان که بزرگترین بیمارستان اصفهان است به صورت پایلوت در این طرح کار می‌کند و با توجه به تأمین زیرساخت‌ها و مشاهده آنلاین اسناد پزشکی را فراهم کرده که گام بزرگی در حذف اسناد کاغذی است. ما در سال بیش از 20 میلیون دفترچه بیمه چاپ می‌کنیم که رقم مربوط به کاغذ این دفترچه‌ها و حق الزحمه آن حدود60 میلیارد تومان می‌شود که با انجام طرح‌هایی مانند حذف دفترچه بیمه می‌توان در این رقم صرفه‌جویی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: