کد خبر: ۹۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۴ - 2016January 15
شفا آنلاین>اجتماعی>کتاب های رنگ آمیزی دیگر فقط برای کودکان نیست،در حقیقت کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان برای کنترل احساسات و درمان مشکلات روحی وکاهش اضطراب در بزرگسالان است.
به گزارش شفا آنلاین، هنر درمانان بیش از یک دهه است که فواید آرام بخش این کتاب ها را تبلیغ می کنند.استفاده از مداد شمعی های مورد علاقه دوران کودکی  برای کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان نیز رشد چشم گیری داشته است.

اولین موفقیت تجاری در کتاب های رنگ امیزی بزرگسالان در سال 2012 و 2013 بود.

محققان دانشگاه جان هاپکینز رنگ آمیزی را به عنوان جایگزین برای مدیتیشن به سردبیران جله یوگا پیشنهاد دادند.کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان در لیست پرفروشترین کتاب های سال قرار دارند،این کتاب ها به کاهش خشم در بزرگسالان کمک می کنند.

به گزارش انجمن هنر درمانی آمریکا، هنر درمانی یک حرفه در سلامت روح وروان است که در آن روند ساخت و ایجاد آثار هنری برای کشف احساسات،درگیری عاطفی، پرورش خود آگاهی، مدیریت رفتار و اعتیاد، توسعه مهارت های اجتماعی، بهبود واقعیت گرایی، کاهش اضطراب و افزایش اعتماد به نفس استفاده شده است.
 
با این حال هنر درمانی نه تنها شامل یادگیری هنر و بهبود سلامت روح است بلکه یک وسیله برای بیان احساسات شخصی فرد با استفاده از هنر نیز هست.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که استفاده از کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان دقیقا همانند یک جلسه هنر درمانی نیست.هنر درمانی برای اولین بار درسال 1940 استفاده شد، استفاده از رنگ آمیزی به عنوان درمان برای اولین بار و به اعتقاد کارشناسان در اواسط سال 90 انجام شد.
 
با این وجود این که رنگ آمیزی و هنر درمانی کاملا یکسان نیستند،اما رنگ آمیزی در سلامت ذهنی و قدرت ذهن تاثیر مثبتی دارد. قطعا رنگ آمیزی پتانسیل درمانی خاصی برای کاهش اضطراب وافزایش تمرکز حواس داراست. تحقیقات پایه ای در سال 2005 نشان دادند که سطح اضطراب  افرادی که ماندالاهای رنگی (قاب های دایره ای  با طرح های هندسی در داخل) آن را رنگ آمیزی می کردند کاهش یافته است.
 
رنگ آمیزی درست مثل مدیتیشن به ما کمک می کند تا مغزمان را از سایر افکاردور کنیم و  تنها در لحظه ای که قرار داریم تمرکزکنیم همچنین موجب کاهش اضطراب های بی مورد می‍‍شود .  
 
 اگر شما در حال برخورد با مسائل روانی و یا عاطفی قابل توجهی هستید ،هنر درمانی از رنگ آمیزی موثرتراست. اما برای کسانی که فقط نیاز به یک سرگرمی وراهکار برای افزای آرامش و آسودگی خود هستند رنگ آمیزی موثرتر است همچنین با پیروی از اصول کتاب های رنگ آمیزی در خصوص ترکیب رنگ ها و نحوه سایه زدن ها می توان یه شاهکار هنری خلق کرد و این موضوع خود به سلامت روح و روان افراد کمک می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: