کد خبر: ۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۴ - 2016January 03
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>در بعضی بازماندگان ابولا چند ماه پس از درمان، ممکن است مشکلات بینایی، شنوایی و نیز دردهای مفصلی به وجود بیاید. تحقیقات جدید روشن می‌کند ویروس امکان دارد در برخی مایعات بدن باقی بماند.
به گزارش شفا آنلاین،   دکتر شارمیستا میشرا، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان سنت میشل تورنتو که 5 ماه را در سیرالئون به عنوان مشاور بالینی درمانگاه برای مبارزه با ابولا سپری کرد، می‌گوید، عوارض در میان 277 بازمانده‌ای که در مارس و آوریل 2015 بررسی شدند، شایع بود.

       براساس تحقیقی که در مجله بیماری‌های عفونی لنست چاپ شد، 76درصد از این بازماندگان درد مفاصل را تجربه می‌کنند و 60 درصد از آنها دچار مشکلات بینایی می‌شوند. 24‌درصد نیز مشکلات شنوایی داشتند. همچنین این بررسی نشان داد، 18درصد از نجات‌یافتگان دچار التهاب چشم می‌شوند و این مشکل گاهی آنقدر جدی است که فرد در خطر از دست دادن بینایی قرار می‌گیرد.

       در طول درمان اولیه، ویروس ابولا به سرعت از بیشتر مایعات بدنی پاک می‌شود. اما مولفان پژوهش احتمال دادند ویروس در محل هایی مانند اسپرم و نوعی از مایع در چشم که «مصون از ایمنی» نامیده می‌شوند، باقی بماند. به گفته آنان این یافته‌ها، نشان می‌دهند بازماندگان ابولا ممکن است نیاز به درمان‌های تکمیلی داشته باشند.

       همه گیری ابولا در سیرالئون، لیبریا و گینه که همگی از کشورهای غرب آفریقا هستند، در مارس 2014 شروع شد. این بیماری حدود 29000 نفر را مبتلا کرد و از این تعداد، 11315 تن بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی جان خود را از دست دادند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: