کد خبر: ۹۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۴ - 2015December 31
شفا آنلاین>بیمه و بانک>روز چهارشنبه با توجه به اینکه کمبود نقدینگی و دلار قوی مانع از حرکت بیشتر قیمت ها شد طلا تغییر قیمت کمی داشت و امسال را بعنوان سومین سال متوالی کاهش قیمت طی می کند.

به گزارش شفا آنلاین، به نقل از رویترز، این فلز قیمتی امسال (۲۰۱۵) نزدیک به ۱۰درصد از ارزش خود را از دست داده است و تماماً تحت تاثیر پیش بینی های افزایش نرخ بهره بانک فدرال و افزایش بیشتر پس از اولین اقدام بانک فدرال قرار داشت که تقاضای طلا را کاهش داد.

طلای اسپات تقریباً ثابت و با قیمت ۱۰۶۹.۴۰ دلار درهر اونس مبادله می شود.

حجم محدود تجاری و تعطیلات بازارها همه چیز را در حال ثبات حفظ می کند بنابراین طلا سرنخ حرکت را از نفت و بازارهای ارزی می گیرد.

بین طلا و نفت از قبل رابطه وجود داشته و طلا سپری در برابر تورم به هدایت نفت بوده است در حالی که تقویت دلار باعث می شود طلای قیمت گذاری شده به دلار برای دارندگان دیگر ارزها گران تر شود.

اوایل روز چهارشنبه نفت بیش از ۱ درصد کاهش قیمت داشت در حالی که در جلسه پیش از آن ۳ درصد جهش داشت.

در بازار ارز دلار به اوج یک هفته ای در برابر سبد شش ارز صعود کرد و روز چهارشنبه به این روند ادامه داد.

انتظار می رود دلار بعد از اقدام بانک فدرال نسبت به اولین افزایش نرخ بهره در نزدیک یک دهه در ماه آخر سال به قوت خود باقی بماند و در سال ۲۰۱۶ ادامه افزایش بهره صورت بگیرد.

چشم انداز طلا برای سال ۲۰۱۶ رو به افزایش نیست و حتی برخی از کارگزاری ها و معامله گران سطح قیمت ۱۰۰۰ دلار و کمتر را پیش بینی می کنند.
 


برچسب ها: سومین سال ، رکود ، طلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: