کد خبر: ۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۴ - 2015December 23
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد علوم شناختی ایران از راه اندازی مرکز نقشه برداری مغز تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تاسیس این مرکز امکان تحقیق برای پژوهشگران در حوزه های مختلف علوم اعصاب شناختی و در نتیجه افتخارآفرینی برای کشور فراهم شود.

 به گزارش شفا آنلاین،دکتر کمال خرازی روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به امکانات و آخرین تجهیزات روز دنیا مجهز خواهد شد تا محققان بتوانند بهره برداری لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی افزود: علاوه بر محققان، مراکز درمانی نیز می توانند نتایج معاینات بیماران را به این مرکز ارسال کنند و با تهیه نقشه مغز به درمان آنها بپردازند.
خرازی با بیان این که این مرکز وابسته به وزارت علوم است و به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد، افزود: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز عضو هیات امنای این مرکز هستند.
وی با اشاره به این که این مرکز در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان این مرکز رو به اتمام است و تا 15 بهمن ماه سال جاری فاز اول آن شامل تجهیزات (حدود 15 میلیارد تومان)، کلید خواهد خورد و برای فازهای بعدی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
خرازی گفت: منابع مالی این مرکز توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می شود و تمام محققان داخلی می توانند از این مرکز استفاده کنند.
دبیر ستاد علوم شناختی ایران ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این مرکز بتوان از جنبه های مختلف علوم اعصاب و علوم اعصاب شناختی و سایر حوزه های متاثر از دانش بشری مانند آموزش و پرورش شناختی، مدیریت اقتصاد شناختی و درمان بهره لازم را برد.
چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی امروز دوم دی ماه با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی رازی آغاز به کار کرد. این همایش تا چهارم دی ماه ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: