کد خبر: ۹۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۴ - 2015December 22
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: وقتی ما می‌توانیم کوچکترین جنبنده را در کشور رصد کنیم چگونه نمی‌توانیم تریلی قاچاق سیگار را در کشور بیابیم این بهانه است
به گزارش شفا آنلاین،در حاشیه جلسه بازنگری و بروز رسانی راهنماهای بالینی در خصوص وضعیت گاید‌لاین‌ها(راهنماهای بالینی‌) دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص نقش راهنماهای بالینی در کاهش هزینه‌های غیرضروری گفت: جلسه‌ای با حضور همکاران حوزه‌های مختلف اعم از انجمن‌های پزشکی راجع به صرفه‌جویی در مصرف هزینه‌ها تشکیل شد.

وی افزود: راهنماهای بالینی باید تحت نظارت بیمه‌ها قرار بگیرد تا از تجویز و عمل‌های جراحی غیرضرور پیشگیری شود. در همه کشورهای موفق این برنامه اجرا شده است. پول در اختیار بیمه است و می‌تواند با برنامه‌سازی به رفتارهای مردم و جامعه ارائه دهنده خدمت جهت بدهد. بدین منظور در همه استان‌ها ستادی با حضور افراد اثرگذار از جمله نظام‌پزشکی، بیمه‌ها و مسئولین پزشکی تشکیل خواهد شد تا نظارت‌ها با دقت بیشتر انجام شود. امیدواریم از 400 راهنمای بالینی استفاده مؤثر شود و پولی که در قالب تحول سلامت و بیمه‌ها هزینه می‌شود که باید این هزینه‌ها به صورت شایسته صورت گیرد با تدوین این راهنماها از تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی در خصوص علت عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها عنوان کرد: منابعی که برای بیمه‌ها تعریف شده است کامل نیست و این بدان دلیل است که نتوانسته‌اند مبالغ دریافتی خود را در زمان مقرر جمع‌آوری کنند. بنابراین بیمه‌ها بهانه نمی‌آورند ولی می‌توانند بهتر هزینه کنند و کمی مدیریت منابع داشته باشند. امیدواریم در بودجه که به مجلس تقدیم می‌شود تجدید نظری در خصوص بودجه بیمه‌ها صورت گیرد. ما می‌توانیم اعتبارات مورد نیاز بیمه‌ها را در اختیار آنها بگذاریم.

وی افزود: نباید قاچاق در کشور باشد وقتی ما می‌توانیم کوچکترین جنبنده را در کشور رصد کنیم چگونه نمی‌توانیم تریلی قاچاق سیگار را در کشور بیابیم این بهانه است،‌ اگر عزم کنیم دیگر نیازی به افزایش حق بیمه مردم و هزینه از بودجه عمومی نخواهیم داشت. از طرفی بیماری کاهش می‌یابد و از طرف دیگر هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: ما علاقه‌مندیم که اعتبارات وزارت بهداشت حذف شود و به مالیات و عوارض کالاهای آسیب رسان گره بزند چون آن بخش تضمین شده است.ما سال گذشته پیشنهاد کردیم بیست و چند میلیارد که به وزارت بهداشت را می‌دهند را حذف کنند ولی در عوض 4درصد مالیات بر ارزش افزوده را به ما اختصاص دهند که این منبع پایدار می‌شود. چرا که سال به سال افزایش خواهد یافت. نباید مثل تصمیم هزار میلیاردی که برای بیمه‌ها گرفته شد ولی عملی نشد شود. ما هر هفته از خزانه می‌پرسیم که چند درصد از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت تخصیص داده می‌شود.

 هاشمی در پایان گفت: اگر قرار باشد بیمه‌ها با این میزان خدمات حمایت کنند اعتبارات سال 95 متعادل نخواهد بود و مشکلات ما بیشتر خواهد شد. اعتبارات بیمه‌ها برای سال آینده موجب کسری 4 هزار میلیاردی برای بیمه می‌شود که با کسری 3 هزار میلیاردی بیمه در سال جاری در کل به 7 هزار میلیارد کسری بودجه خواهد رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: