کد خبر: ۸۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 16
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری روز چهارشنبه با حضور متخصصان زنان و زایمان، ارولوژیست ها و کارشناسان مامایی از سراسر کشور در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی شروع به کار کرد.
به گزارش شفا آنلاین، رئیس هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری در مراسم گشایش این کنگره گفت: یکی از اهداف مراکز پژوهشی فراهم کردن بستر مناسب تحقیقاتی برای دانشجویان و دانشمندان است تا بتوانند به پرسش ها و چالش های موجود در جامعه پاسخ مناسب دهند.
دکتر 'ربابه طاهری پناه' افزود: از طرفی باید شرایطی فراهم کرد تا دسترنج این دانشجویان و دانشمندان در معرض تبادل و بحث قرار گیرد تا پزشکان دیگر بتوانند از آنها به طور موثر در درمان و یا پیشگیری از بیماری ها بهره جویند.
طاهری پناه خاطرنشان کرد: به همین علت، مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری وظیفه خود می داند که این کنگره را سالیانه برگزار کند تا بتواند این شرایط را برای دانشجویان و پزشکان فراهم کند تا ضمن تبادل نظر، انگیزه را برای تحقیقات بعدی و تولید علم ایجاد کند.
رئیس هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری با اشاره به سیاست های فعلی وزارت بهداشت که یکی از مهمترین آنها افزایش نرخ باروری است، گفت: در واقع، این اهداف همسو با اهداف این مرکز تحقیقاتی است و این کنگره هم با محوریت بررسی مشکلات و معضلات موجود در میزان باروری مناسب، روش های درمانی نوین برنامه ریزی شده است.
طاهری پناه خاطرنشان کرد: همچنین از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، هزینه کمتر دارد و نتیجه بهتری را به خود اختصاص می دهد، پنل هایی جهت تشخیص و تاثیر نحوه زندگی بر بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک که یکی از شایع ترین بیماری ها در ناباروری زنان است و تاثیر شرایط محیطی بر ناباروری صحبت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین پنل های مختلفی در زمینه چگونگی حفظ قدرت باروری در مردان و زنان، روش های تجویز منطقی دارو، نقش طب سنتی در پیشگیری از ناباروری و چالش های موجود در روش های جراحی اندوسکوپی در این همایش برگزار می شود.
از سوی دیگر، دکتر 'آزاده اکبری سنه' دبیر علمی این کنگره نیز در سخنانی اظهار داشت: در این کنگره تلاش شده است که برنامه های علمی منطبق بر نیازهای روز دست اندرکاران امر بهداشت باروری و با عنایت بر سیاست های جاری جمعیتی کشور طراحی شود.
اکبری ادامه داد: طرح مهمترین چالش های موجود در حوزه سلامت باروری و ناباروری و دستیابی به راهکارهای علمی و عملی بهینه برای رفع مشکلات مرتبط با باروری و بالندگی جمعیت از اهداف این کنگره است.
دبیر علمی هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری خاطرنشان کرد: برنامه علمی کنگره امسال عمدتا بر دیدگاه بالینی در حوزه درمان ناباروری متمرکز شده است و در این خصوص از دانش 63 نفر از اساتید برجسته دانشگاه ها و مراکز علمی ایران بهره می گیریم.
وی ادامه داد: همچنین تعداد هشت سخنرانی کلیدی با محوریت به روز حوزه های سلامت باروری و نازایی برگزار می شود.
اکبری افزود: تعداد 350 مقاله از سراسر ایران به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که با نظر کمیته علمی 110 مقاله برای سخنرانی طی 6 پنل و 106 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شدند.
دبیر علمی این کنگره در پایان اعلام کرد: در پایان این کنگره پوستر برتر انتخاب می شود.
هشتمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری تا روز بیست و هفتم آذر در محل مرکز محل همایش های بین الملی دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: