کد خبر: ۸۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 09
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سازمان جهانی بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد داده‌های به دست آمده از 17 کشور در قاره آمریکا، شامل ایالات متحده، کانادا و شیلی نشان می‌دهند که این کشورها در حذف انتقال HIV و سیفیلیس از مادر به نوزاد موفق بوده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،در واقع، این کشورها توانسته‌اند با افزایش و ارتقای دسترسی زنان باردار به مراقبت‌های پیش از زایمان، انجام تست HIV و درمان‌های آنتی‌رتروویرال به این موفقیت دست یابند.

       17 کشور مذکور، شامل چندین جزیره کارائیب، در گزارش‌های خود به داده‌هایی اشاره کرده‌اند که سازگار با حذف دو بیماری HIV و سیفیلیس از نوزادان متولد شده‌ای هستند که یک‌سوم همه تولدها را در این کشورها تشکیل می‌داده‌اند.

کشورهای آمریکایی تلاش‌های بسیاری را برای کاهش انتقال HIV از مادر به نوزاد انجام داده‌اند و بروز عفونت‌های جدید را از سال 2010 به نصف رسانده‌اند. در ماه ژوئن 2015، کوبا نخستین کشوری در دنیا بود که تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را برای حذف انتقال دو بیماری HIV و سیفیلیس از مادر به نوزاد دریافت کرد.

 در سال گذشته در سراسر کشورهای آمریکایی 2500 کودک با HIV متولد شدند. اطمینان از اینکه زنان باردار همگی تست‌های HIV را انجام دهند و در صورتی که نتیج تست مثبت باشد، به درمان‌های آنتی‌رتروویرال دسترسی داشته باشند، کلید پیشگیری از انتقال بیماری از مادر به نوزاد است. اگر مادران آلوده بدون درمان رها شوند، 15 تا 45 درصد احتمال دارد در دوران بارداری، زمان زایمان یا شیردهی، ویروس را به نوزادانشان منتقل کنند.

       تخمین زده می‌شود 2 میلیون نفر در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب با HIV زندگی می‌کنند و در حدود 100 هزار مورد عفونت جدید در این نواحی در سال گذشته دیده شد. بسیاری از این عفونت‌ها در بزرگسالان و اغلب در مردان هموسکشوال، زنان فراجنسیتی، کارگران جنسی و شرکایشان گزارش شده است. در حدود 30 درصد افرادی که با HIV در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب زندگی می‌کنند، از ابتلای خود به بیماری آگاه نیستند.

       اگر ما بخواهیم تا سال 2030 به HIV خاتمه دهیم، باید تلاش‌هایمان را برای پیشگیری و دسترسی به درمان شتاب بیشتری دهیم، تمرکز اصلی بر جمعیت کلیدی باشد و سرمایه‌گذاری‌ها و منابع را گسترش دهیم. Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: