کد خبر: ۸۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: با طرح تربیت پرستار در بیمارستان‌ها وزارت بهداشت با اجرای آن به دنبال تحقیر جامعه پرستاری است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در حاشیه نشست خبری با خبرنگاران گفت: از حدود یکسال پیش وزارت بهداشت به بهانه اینکه کار اولیه بیماران روی زمین مانده است طرح تربیت کمک پرستار یا بهیار یکساله را مطرح کرد که نظام پرستاری مخالف آن بود زیرا معتقد است وزارت بهداشت اگر دغدغه‌اش بیماران است 30 هزار کمک بهیار آماده به کار وجود دارد که می‌توانند دربیمارستان‌ها شروع به کار کنند اما هدف وزارت بهداشت این بود که 13 وظیفه پرستار را به کمک بهیار اضافه کند مانند تزریق ، پانسمان و غیره و قصدشان این بود که این نیروها جایگزین پرستار شوند .

وی افزود: اگر این طرح اجرایی شود به زیان مردم خواهد بود چون این نیروها دانش لازم برای کمک به بیماران را ندارند. 

وی ادامه داد: ما کمک پرستار داریم و باید طبق استانداردهای خاصی پرستار تربیت شود و این مشکل مربوط به وزارت بهداشت است.
 
وی ادامه داد: طرح دومی که ما با آن مخالف هستیم این است که بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و غیر دولتی دانشجوی پرستاری تربیت می‌کند و نظارتی بر این دانشجویان در بیمارستان‌ها نیست چرا که آموزش حداقل استاندارد را می‌خواهد. 

وی تصریح کرد: فضای آموزشی پرستاری که به این شکل باشد مهاجرت پرستاران را به دنبال خواهد داشت و این تهدیدی برای سلامت جامعه خواهد شد و نقض حقوق بیمار را به دنبال دارد.

شریفی مقدم گفت: مطمئنا این کار علمی ، کارشناسی و منطقی نیست و باعث تضعیف پرستاری آکادمیک خواهد شد و با تربیت این دانشجویان در بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت به دنبال تحقیر جامعه پرستاری است و ما به طور خاص خواستار لغو فوری این طرح هستیم.

وی خاطر نشان کرد: راهکاری که سازمان نظام پرستاری ارائه می‌دهد این است که اگر وزارت بهداشت همکاری کند به 60 هزار نیروی مازاد غیر پرستار پست آزاد کند و جذابیت‌های لازم حرفه‌ای را مهیا کند و با یک فراخوان نیروی پرستاری را جذب کند. این سازمان در چارچوب مسائل صنفی پیگیر مسائل پرستاری خواهد بود و وارد مسائل سیاسی نخواهد شد و ما دست دوستی به سوی مسئولین دراز می‌کنیم چراکه شعار چهارمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری برقراری عدالت همه جانبه است و ما خواهان این هستیم که هر تصمیمی که برای جامعه پرستاری گرفته می‌شود نظر پرستاران در آن دخیل باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: