کد خبر: ۸۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 27
متخصص پوست و لیزردرمانی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص پوست و لیزردرمانی تأکید کرد: خانم ها بروز هر نوع مشکل پوستی در ناحیه واژن را جدی گرفته و به طور جدی از خوددرمانی خودداری نمایند.
دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: به طور کلی از آنجا که بیماری های پوستی واژن در هر سنی و حتی قبل و بعد از ازدواج پیش می آیند بنابراین به طور جدی باید از خوددرمانی اجتناب کرد.

وی توصیه کرد: همچنین افراد مبتلا نباید برای درمان از دوست و آشنا راهکار بگیرند؛ بلکه در صورت بروز هر نوع ناراحتی و درد باید به متخصص زنان و پوست  مراجعه کنند.

به گفته نیکبخت ،بیماری های پوستی واژینال خیلی متنوع هستند به همین دلیل اگر خوب درمان نشوند و یا درمان اشتباه و یا خوددرمانی نا به جا باشد عواقب بسیار بد و غیر قابل پیشگیری دارند.

وی تأکید کرد: خانم ها باید هر نوع ترشح غیرعادی، درد، بروز دانه هایی روی پوست و... را جدی بگیرند؛ البته هر بیماری علائم خاص خود را دارد و تا زمانی که پزشک پس از بررسی، آزمایشات مربوطه را تجویز نکند قابل تشخیص نیست.

وی گفت: به طور کلی رعایت بهداشت بسیار حائز اهمیت است.رعایت بهداشت همچنین در روابط جنسی هم به شدت اهمیت دارد. یعنی پس از هر بار برقراری رابطه باید واژن با مواد ضدعفونی کننده نیز به طور کامل شستشو داده شود.

متخصص پوست افزود: در حالت های عادی هم خشک نگهداشتن محیط واژن؛ تعویض سریع لباس زیر و پس از شستشوی واژن با استفاده از دستمال های کاغذی آن را به صورت کامل خشک کردن در جلوگیری از بروز بیماری ها موثر است.

وی اظهار کرد: بی تردید در مواقعی که محیط واژن مرطوب باشد قارچ ها بیشتر رشد خواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: