کد خبر: ۸۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی >پزشکان در کلينيک کليولند در امريکا قصد دارند در عملي که پيشرفت مهمي در درمان ناباروري و پيوند اعضا است، رحم يک اهداکننده مرده را به يک زن بدون رحم پيوند بزنند.

به گزارش شفا آنلاین،اين عمل ابداعي که انجام آن براي چند ماه آينده برنامه‌ريزي شده است، يک زن داراي تخمدان اما بدون رحم را قادر خواهد کرد که باردار شود و نوزادي به دنيا بياورد. فعلا هشت زن در فرآيند غربالگري براي انتخاب براي پيوند رحم قرار دارند.

اين زنان يا بدون رحم متولد شده‌اند – عارضه‌اي از هر 4500 نوزاد دختر يکي را مبتلا مي‌کند- يا رحمشان آسيب ديده يا با جراحي خارج شده است.

اعلام اين کارآزمايي باليني که براي نخستين بار در آمريکا انجام مي‌شود، يک سال پس از تولد يک نوزاد زنده از يک رحم پيوندي است که در سوئد رخ داد. اما در سوئد از اهداکنندگان زنده استفاده شده بود. پزشکان کلينيک کليولند تصميم گرفته‌اند از اهداکننده‌هاي مرده استفاده کنند تا از به خطر انداختن جان زنان سالم به عنوان اهداکننده پرهيز کنند. اهداکننده و پذيرنده عضو بايد از لحاظ گروه خون و نوع بافت با هم تطبيق داشته باشند.

کلينيک کليولند قصد دارد که10مورد پيوند رحم انجام دهد و بر اساس نتايج اين پيوندها تصميم بگيرد که آيا به انجام اين عمل ادامه دهد يا نه.

دکتر آندرئاس تزاکيس رپيس بخش جراحي پيوند اندام‌هاي توپر در بيمارستان کلينيک کليولند در وستون در فلوريدا که اين پروژه را هدايت مي‌کند، گفت: «زناني وجود دارند که به دلايل شخصي، فرهنگي يا مذهبي نمي‌خواهند کودکي را به فرزندي بپذيرند يا از زنان جايگزين براي بارداري استفاده کنند.»

تصور مي‌شود حدود 50000 نفر در آمريکا نامزدهاي بالقوه براي انجام اين عمل باشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: