کد خبر: ۸۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت برای ارائه خدمات سرپایی شیمی درمانی، 143 مرکز ایجاد کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی سرطان بیان کرد: در راستای این طرح، وزارت بهداشت 143 مرکز تیپ یک را برای ارائه خدمات درمان سرپایی شیمی درمانی به بیماران سرطانی راه‌اندازی کرده است.

وی در  ادامه با اشاره به این که احداث مراکز تیپ 2 و 3 نیازمند مشارکت سایرین است، عنوان کرد: برای راه‌اندازی این مراکز باید سرمایه‌گذاران اقتصادی بخش غیردولتی نیز دست به کار شدند.

آقاجانی با تأکید بر مؤثر واقع شدن طرح آمایش سرزمینی تشخیص و درمان سرطان، اظهار کرد: خدمات سطح یک ارائه‌ی خدمات درمانی سرپایی شیمی درمانی است. خدمات تخصصی جراحی سرطان‌ها و انجام رادیوتراپی در سطح 2 ارائه می‌شود.

سطح 3 نیز علاوه بر خدمات تیپ 1 و 2 شامل دستگاه‌های فوق‌تخصصی مانند پت سی تی و دستگاه‌های شتاب‌دهنده است که در یک زنجیره برای ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اجرایی شدن این طرح یعنی دسترسی برای آحاد مردم ایجاد و در صورت نیاز در مرحله تشخیص و درمان به سطح بعد ارجاع می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ارائه خدمات سطح 1 و 2 و 3 در کشور، پوشش کامل خدمات تشخیص درمانی سرطان را به همراه خواهد داشت.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: