کد خبر: ۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>بیمه و بانک> برای عدم شکلگیری یک میزان دیگر در کشور، بانک مرکزی باید هرچه سرعتر روند اعطای مجوز به موسسات مالی و اعتباری را تسریع بخشد.

به گزارش شفا آنلاین، شکل گیری موسسات مالی و اعتباری از چندین سال پیش در کشورمان به شکل قارچ گونه افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرد.

در اواخر دولت دهم محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با دستوری که به ابراهیم درویشی معاون نظارتی خود داد قرار بر این شد موسسات مالی و اعتباری، صندوق های قرض الحسنه و تعاونی اعتبار ها سر و سامانی بگیرند تا دیگر شاهد افزایش این موسسات نباشیم.

ساماندهی در دولت قبل نه چندان خوب و کند در حال پیشرفت بود که دولت یازدهم بر روی کار آمد و این دولت نیز باید کار زمین مانده دولت قبل را به پایان می رساند.

این دولت در نخستین گام به خوبی با موسسات تعادل کرد و به کوثر و عسکریه و نور مجوز رسمی اعطا کرد اما درباره سایر موسسات همچنان گره کور وجود دارد.

موسسات مالی و اعتباری ثامن، افضل توس،آرمان، ثامن الحجج و بانک مهر اقتصاد از مهم ترین و بزرگترین موسسات مو بانک هایی هستند که هنوز سرنوشت آنها مشخص نشده است.

در این میان روند اعطای مجوز به موسسه آرمان مراحل نهایی خود را طی می کند و این موسسه در حال بوروکراسی ثبت نام خود در اداره ثبت شرکت هاست.

بوروکراسی اعطای مجوز به موسسه ثامن الحجج نیز به کندی در حال پیشرفت است و حسابرسان بانک مرکزی از چند ماه پیش در این موسسه حضور پیدا کرده اند اما این حضور هنوز به پایان نرسیده است.

مهر اقتصاد و ثامن و افضل توس نیز کم و بیش در مراحل اخذ مجوز هستند.

سوالی که مطرح می شود این است که چرا روند اعطای مجوز به این موسسات اینقدر طولانی شده است؟

چرا کارمندان و سپرده گذاران این موسسات مالی و اعتباری باید همچنان در بیم و امید اخذ مجوز و یا انحلال موسسه مطبوع خود (نظیر آنچه برای موسسه میزان رخ داد) باشند؟

بانک مرکزی می بایست با درایت و درک شرایط موجود موسسات مالی و اعتباری و مشتریان آنها روند اعطای مجوز به موسسات را بیش از پیش تسریع بخشد تا شاهد آرامش در این حوزه باشیم.
 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
نمیدونم چرا همیشه مردم باید تاوان اشتباهات دولت را بدهند؟؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: