کد خبر: ۸۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 12
شفا آنلاین>سلامت جنسی>محققان در فاز يک مطالعه‌اي نشان دادند که درمان با BGB-290 که نوعي مهارکننده جديد، تحقيقاتي و بسيار انتخابي PARP1/2 است، ايمن، قابل تحمل بوده و پاسخ‌هاي باليني مناسبي در بيماران مبتلا به سرطان پيشرفته تخمدان ايجاد مي‌کند
به گزارش شفا آنلاین،در اين مطالعه که از 30 ژوئن 2015 آغاز شده، 29 بيمار مبتلا به تومورهاي توپر عودکننده يا مقاوم تخمدان انتخاب شدند.

در ميان 14 بيمار که داده‌هايشان قابل ارزيابي بود، 7 بيمار پاسخ ابجکتيو به درمان دادند که با کرايترياي RECIST
1/1 سنجيده شدند. يک بيمار پاسخ کامل و 6 بيمار پاسخ نسبي داده بودند. اين بيماران روي درمان باقي مانند و پاسخ به درمانشان نيز پايدار باقي ماند.

امروزه مشخص شده، هدف قرار دادن پروتئين‌هاي PARP در درمان سرطان تخمدان، در زناني که موتاسيون‌هاي ژرم‌لاين BRCA دارند، موثر هستند. BGB-290 يک مهارکننده بسيار اختصاصي PARP1/2 است که مي‌تواند به‌طور بالقوه و در مقايسه با ديگر مهارکننده‌هاي PARP، پاسخ درماني ايمن‌تر و قابل تحمل‌تري ايجاد کند.

اين مطالعه براي نخستين بار است که در انسان انجام شده و نتايج خوب و اميدواربخشي هم داشته است. اين دارو مي‌تواند فعاليت ضدتوموري خود را با کمترين دوز تست شده آغاز کند و داده‌‌ها پيشنهاد مي‌کنند که پنجره درماني گسترده‌اي به روي بيماران گشوده شده است. براساس داده‌هاي اثربخشي و ايمني اوليه، فاز 2 مطالعه نيز به زودي روي انواع مختلفي از سرطان‌ها، از جمله سرطان تخمدان، آغاز مي‌شود.

از ابتداي اين مطالعه، 29 بيمار تاکنون براي شرکت در اين کارآزمايي ثبت‌نام کرده‌اند که مبتلا به طيف مختلفي از انواع سرطان‌هاي توپر بوده‌اند. 19 نفر سرطان تخمدان و 10 مورد هم با ديگر انواع سرطان، مانند سرطان ريه سلول کوچک، گليوبلاستوما، سرطان پستان، سرطان ريه غير سلول کوچک، سرطان معده، و ليوميوسارکوما، روبرو بوده‌اند. آنها با دوزهاي مختلف داروي BGB-290، از جمله 5/2، 5، 10، 20، 40، 60 و 80 ميلي‌گرمي، خوراکي و دو بار در روز تحت درمان قرار گرفتند. تمامي دوزهاي BGB-290 به خوبي تحمل شدند، به طوريکه محققان نتوانستند به حداکثر دوز قابل تحمل دست يابند.

شايع‌ترين عوارض جانبي دارو عبارت بودند از خستگي و تهوع درجه 1 و 2. اين عوارض با درجه 3 در بيماران دريافت کننده دوزهاي 20 و 40 ميلي‌گرمي، دو بار در روز ديده شد.

منبع: Medical News Today

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: